handdator

Visa fullständig version : Entusiastförsäkring



Holmgren
2009-05-08, 00:17
Är det någon här som har det?
Jag funderar på att ta det på min röda etta.
Vilket bolag har du och fungerar det bra, behövde du göra mycket för att få igenom bilen.
Vissa kräver larm m,m

Lillen
2009-05-08, 00:27
Vet att Pekka kör uteslutande Wasa Bilsport på sina entusiastfordon!

pekka kiiskilä
2009-05-08, 00:37
det är en heldel bilder på bilen och om man har kvitton mm,
Låst garage, dåld strömbrytare eller larm, brandsläckare, sedan är det bara o skicka in bilder mm så får du ett svar från dom på ca 1v på vilket värde du får på den om olyckan skulle vara framme,

Ja en sak till du ska ha en bruksbil med för man får inte ha bilen som bruksbil för det är max 1000 mil om året.

P-plats.se
2009-05-08, 09:12
Jag kör också Wasa Bilsport på min etta, billigt och bra.
...dock med flera krav som Pekka skrev men det är ju sånt man kan leva med då det inte är en bruxbil.

golf666
2009-05-08, 10:41
Jag kör Bilsport och mc försäkringar, kanske samma som Wasa Bilsport?

Kostar 1500:- året för mig med den gule försäkrad!!
Som pecka skriver så lär man ha brandsläckare, den ska stå i låst garage, du ska ha en bruksbil, larm eller dold strömbrytare, max 1000 mil/per år m.m.

Freiholtz
2009-05-08, 13:05
Lite O.T men, när jag hade min Camaro -69 skulle jag försäkra den i Bilsport & MC men de gick inte så lätt. Enligt deras normer så va den en s.k "Streetmachine" å då va de i stort sett utställningsskick som gällde för att få den försäkrad hos dom.

Nu e ju inte skicket nåt att klaga på hos din Golf Holmgren. Kanonfin!

NOlsson
2009-05-08, 13:32
Hur kommer man i kontakt med dom? =D

Holmgren
2009-05-08, 13:44
Jag får kolla med bilsport Mc med. Kontaktade länsförsäkringar nu, ska höra vad dom säger om den.
Kostade 1000kr där.

GTI-nissen
2009-05-08, 13:56
Om ni går in på medlemssidorna så ser ni att Bilsport & MC specialförsäkringar är en samarbetspartner till klubben.
Som medlem kan man därför även försäkra en bil som är yngre än 20 år, vilket inte går annars.
I detta fallet spelar det ju iofs ingen roll. :-)

Jag har haft denna försäkring i många år och är nöjd! Fick bärgning hem till garaget när jag havererade på Mantorp för några år sedan.
Det gjorde tyvärr att jag fick en tusenlapp högre premie under ett antal år, men nu är den tillbaka på 1500:-.
Hade jag vetat detta hade jag nog ordnat hemtransport på något annat sätt...

Länsförsäkringar har väl en gräns på 500 mil per år?

P-plats.se
2009-05-08, 16:13
Jag kör Bilsport och mc försäkringar, kanske samma som Wasa Bilsport?

Det är samma, hette så förr men nu BILSPORT & MC SPECIALFÖRSÄKRING...
http://www.bilsport-mc.com

Som skrivits så har klubben vissa fördelar om man är medlem, se mer på medlemssidorna.