handdator

Visa fullständig version : Motorkuddar golf mkII racing



fjadrik
2009-05-07, 19:11
Ni som kör med vassa golf tvåor, vad kör ni med för motorkuddar?

Jag har hört att vissa köper på kuntze och jag har kollat lite där, men jag är osäker på exakt vilka jag ska ha.

Dli tekniks motorkuddar är säkert jättebra, men kostar lite för mycket pengar.

Mr dOhC
2009-05-07, 23:00
Bygg ett eget stumt främre fäste med hjälp av ett beg standardfäste, lite plattjärn och en svets. :-)

fjadrik
2009-05-07, 23:46
Bygg ett eget stumt främre fäste med hjälp av ett beg standardfäste, lite plattjärn och en svets. :-)


Jag vill inte ha helt stumma motorfästen.
Hade jag det så hade jag tagit en hockeypuck eller liknande

Mr dOhC
2009-05-08, 01:01
Varför? Jag har själv kört med stumt fäste och det funkar kalas, är det dessutom en race bil...

Alltså det främre stumt, övriga körde jag standard. Jag var lite otydlig :-P

fjadrik
2009-05-08, 08:06
Varför? Jag har själv kört med stumt fäste och det funkar kalas, är det dessutom en race bil...

Alltså det främre stumt, övriga körde jag standard. Jag var lite otydlig :-P

Men då faller väl hela poängen med att ha stumma motorfästen, iom att motorn tillåts att röra sig i de andra mjuka motorfästena.

Jag vill ha en motor som står stilla utan att stummontera helt. Jag vet att flera kör med vibrationsdämpare från kuntze, men verkar inte vara någon här som gör d. jag får prova mig fram.

razer
2009-05-08, 08:36
DLI-tekniks kör jag med runtom, funkar bra!

vr6_mannen
2009-05-08, 17:48
japp jag har sett att folk kör med såna... men det kan ju röra sig med du får ju ändå vibrionar in i bilen... själv så svarva jag egna i halv hård plast.. funkar bra .. kanske inte kan röra sig så mycket.. men sen säger visa att det är bra att det sitter stummt för det ska slita mindre på låda och drivaxlar vet ej bara vad jag har hört...

Mr dOhC
2009-05-08, 18:18
Men då faller väl hela poängen med att ha stumma motorfästen, iom att motorn tillåts att röra sig i de andra mjuka motorfästena.

Jag vill ha en motor som står stilla utan att stummontera helt. Jag vet att flera kör med vibrationsdämpare från kuntze, men verkar inte vara någon här som gör d. jag får prova mig fram.

Idèn fallar absolut inte tycker jag, har som sagt själv kört med främre stumt fäste och det funkade klockrent enligt mina önskemål = att motorn inte skulle röra sig en massa. Den största rörelsen hamnar på det främre fästet.

Vill du inte ha det så ska jag inte sitta och tjata om att det är bra ;-)

Hoppas du hittar en bra lösning :-)

fjadrik
2009-05-08, 20:27
Problemet löst.

Det blir från kuntze fram och till lådan och poly till bakre fästet. tack för alla svar =)

GTI G60
2009-05-09, 08:49
Du vill inte speca upp exakt vad du köpte så vi som e lata/smarta kan kopiera denna kombination.. ;)