handdator

Visa fullständig version : Filma rutorna (Jönköpingstrakten)?



mr_mike
2009-05-06, 09:58
Hej.

Undrar om någon vet ett bra ställe i Jönköping att filma rutorna på?
Menar då där man kan göra detta utan kvitto :)

Har ett ställe men tycker inte att 3papp plus demontera alla dörrsidor samt i skuffen är något vidare bra pris utan kvitto....


///Micke

Greenis
2009-05-06, 13:02
Jag tycker inte att det var så illa med 3. Själv så betalade jag 2 för en bakruta.

mr_mike
2009-05-06, 13:27
Jag tycker inte att det var så illa med 3. Själv så betalade jag 2 för en bakruta.

Nej men med tanke på jobbet att plocka isär skiten så :(

Någon som vet hur man demonterar dörrsidorna på en golf v gti???


///Micke

Rickard.v
2009-05-06, 13:31
Köp 2 kartonger med film och en gummiskrapa o gör det själv.
Kanske går åt 3kartonger men priset blir nog runt 500kr.

Blir du bra på det kan du göra det åt polarna utan kvitto.

Greenis
2009-05-06, 13:51
Nej men med tanke på jobbet att plocka isär skiten så :(

Någon som vet hur man demonterar dörrsidorna på en golf v gti???


///Micke

Ok, jag fattade det som att han skulle göra det åt dig.

mr_mike
2009-05-07, 12:34
Köp 2 kartonger med film och en gummiskrapa o gör det själv.
Kanske går åt 3kartonger men priset blir nog runt 500kr.

Blir du bra på det kan du göra det åt polarna utan kvitto.


Förmodligen haha... Det är juh sjukt svårt och ska det vara så ska det vara ordentligt gjort...


///micke

Nattuggla
2009-05-07, 18:28
Finns en kille i Vaggeryd som tonar en del. Sidorutorna blev kanon på min sist, bakrutan fick han dock dela upp i tre delar då det var för bökigt att demontera bakrutan. Ser lite halvtaskigt ut men inget jag lägger nån energi på, värmeslingorna i bakrutan döljer de iaf.

Men i övrigt demonterade han bort dörrsidor själv, tonade, montera tillbaka o skicka med en skrapa att dra bort ev luftbubblor med.

Har för mig jag gav 1200 spänn sist och då hade jag inget kompispris, nu sist ville han ha 600 spänn för alla sidorutor. Billigt som f-n, men som sagt, blir inte hundra heller. Duger gott åt mig dock.

nypa
2009-05-07, 19:59
Har ett ställe men tycker inte att 3papp plus demontera alla dörrsidor samt i skuffen är något vidare bra pris utan kvitto....


///Micke


Inte direkt bra pris för att vara utan kvitto,, har kollat pris ifrån 2 firmor här i Göteborg och de ska ha runt 3000 kr ink moms med kvitto och de demonterar dörrsidorna själva.

Micke_GTi
2009-05-08, 00:57
Gjorde min toning på Mr Cap i Jönköping. Blev Kanonbra! Plus att jag fick 5års garanti har jag för mig. Fick betala ca 3500 förra sommaren om jag inte minns helt fel. Dock MED kvitto

mr_mike
2009-05-11, 17:57
Gjorde min toning på Mr Cap i Jönköping. Blev Kanonbra! Plus att jag fick 5års garanti har jag för mig. Fick betala ca 3500 förra sommaren om jag inte minns helt fel. Dock MED kvitto

Ofan, de va juh inte farligt ska ringa och kolla med dem :)
har en hemma i Vetlanda trakten som har haft firma innan som gjorde det på min förra tror jag gav 2papp då... Och det blev kanon.

///Micke

Andersson Racing
2009-05-12, 14:44
Hej!

Har en tjejkompis i Taberg som är riktigt duktig på detta. Hon gör det privat.
Intresserad?

/ mvh Per