handdator

Visa fullständig version : Garanti (Goodwill) Golf V Gti



mr_mike
2009-05-06, 10:43
Köpte för några veckor sedan en Golf V Gti årsmodell 2005.

Hittade lite saker på den och visade detta för verkstadschefen på AUK VW verksatd när jag monterade mitt drag.

Följande saker.

Bländaren (liten svart sak) imellan lilla rutan bak och den stora rutan, den ena på högersida har börjat bubbla. Han ansökte ang detta men fick avslag??? Någon som vet ifall dessa bytes på någon slags garanti? Tycker inte de ska ärja efter 3,5år.

Sen har dörren suttit felmonterad så skärmen samt tröskel har blivit skavda, detta trodde han med 99% att VW skulle ta. Någon som haft dessa problem???

Mvh Micke

Mini_me
2009-05-06, 11:11
Sen har dörren suttit felmonterad så skärmen samt tröskel har blivit skavda, detta trodde han med 99% att VW skulle ta. Någon som haft dessa problem???


Justeringar går aldrig på GARANTI...det skulle kollats innan leverans att den var korrekt (Bilen allså) = Lev. ÅF borde stå för det..annars kanske som Goodwill från din lokala VW.

Angående det andra så är det nog bara att glömma..du kanske kan få några % på jobb och matrial men jag har svårt att se att dom skulle stå för et (Garanti allså)...goodwill är nåt annat och då är det upp till berörd ÅF att bedöma.

mr_mike
2009-05-06, 12:03
Justeringar går aldrig på GARANTI...det skulle kollats innan leverans att den var korrekt (Bilen allså) = Lev. ÅF borde stå för det..annars kanske som Goodwill från din lokala VW.

Angående det andra så är det nog bara att glömma..du kanske kan få några % på jobb och matrial men jag har svårt att se att dom skulle stå för et (Garanti allså)...goodwill är nåt annat och då är det upp till berörd ÅF att bedöma.



Tjoooo.

De ringde nyss, de lackar om typ rubbet, de skulle ha bilen en hel vecka och jag behöver inte pröjsa en krona :)

Bländarn fick de som sagt avslag på men de skulle skicka igen och se om de inte kunde sätta dit en ny då de typ river hela bilen :)

///Micke

Mini_me
2009-05-06, 12:47
Oj...you lucky bastard!=)

mr_mike
2009-05-06, 14:56
Oj...you lucky bastard!=)



YEEEEE

det va skönt, hade samma tur med min Golf V 2,0 TDI 04:a de byggde om dränneringen pga dörrsprängningar och lackade om dörrar, trösklar samt skärmar :)

+ Att de bytte kabelstammen på GOODWILL..... :)

///Micke

magnusT
2009-05-06, 15:47
Är det atteviks som är så snälla?

mr_mike
2009-05-07, 13:34
Är det atteviks som är så snälla?

HEHE förmodligen inte utan VW koncernen....


///Micke