handdator

Visa fullständig version : forum för LT 31



vw_audi
2009-05-06, 00:27
Jag har precis köpt mig en Stoor vw , det blev en LT31 -85 som jag ska bygga om till biltransport.
finns det något forum för LT bilarna? det verkar dåligt med dom äldre på skrotarna så jag hoppas på nåt forum där det finns entisuaster som har kunskap och delar

Mattias
2009-05-06, 00:55
Jag har precis köpt mig en Stoor vw , det blev en LT31 -85 som jag ska bygga om till biltransport.
finns det något forum för LT bilarna? det verkar dåligt med dom äldre på skrotarna så jag hoppas på nåt forum där det finns entisuaster som har kunskap och delar

Vet tyvärr inte om något forum för LT31:or men testa att posta din fråga här i forumet så finns det säkert många kunniga personer som kan svara.

Palm
2009-06-01, 22:32
roligt att fler har samma tankar, köpte nämligen en LT31 jag med tillsammans med en kompis, med raka bensin sexan. så jag lånar tråden lite ;)

vad för motorer kan passa mot växellådan, är det samma låda som 4an dvs isånnafall passar ju porsche/audi fyran, även läst nån stans att en audi femma ska passa?

har en 2,3e NG motor från en audi 90 som skulle sitta som en smäck i bilen..
man får ju alltid räkna med lite speciallösningar, så det behöver inte vara bolt on, sålänge det passar mot lådan så kan resten fixas hehe

3L1T
2009-06-02, 00:44
3L1T :p

Barbapappa
2009-06-03, 01:43
'tjipp' här på forumet har haft några också, en biltransport som användes flitigt och såldes i våras & en flakbil som aldrig kördes...

Med bensinmotor lär dom ju dra en hel del sås kan jag tro, d24 dieslarna är ju inte några raketer direkt heller i.o.f.s. ;-)


3L1T :pÄr du LT-fantast? ;-)