handdator

Visa fullständig version : Sänkning Passat Syncro 3B



Joonta
2009-04-29, 23:27
Har precis råkat köpt på mig en VW Passat TDI Syncro Variant -99 som ja tänkte ha som bruksbil/dragbil. Bilen är dock på tok för hög och måste sänkas.

Har kikat runt en massa efter nå billiga coilovers, men de ser inte ut att finnas så mycket till just syncro. Nån som har nå tips, vill inte kosta på bilen för mycket. Alternativet är väll att köpa bara sänkfjädrar, men då måste dom sänka mer än bara 30mm... typ 40-70 vill ja ha ner bilen iallafall..

Nån som vet vart ja kan hitta nått lämpligt?

Eller är de så illa att ja måste sälja bilen?

Norpan
2009-04-30, 00:14
Har en v5 4-motion från -00 och till min blev det specialsänksats.

Har framfjädrar från en vanlig Passat och bak kommer dom från en Audi A6 quattro typ 4B från -98. Hade passat med A6:ans framfjädrar också men då hade den inte blivit riktigt så låg som jag ville då A6:an väger lite mer.

Passar perfekt så det bör bara vara att leta Coils till en sån Audi så ska du
nog få ner den på marken.

Joonta
2009-05-02, 04:07
Har en v5 4-motion från -00 och till min blev det specialsänksats.

Har framfjädrar från en vanlig Passat och bak kommer dom från en Audi A6 quattro typ 4B från -98. Hade passat med A6:ans framfjädrar också men då hade den inte blivit riktigt så låg som jag ville då A6:an väger lite mer.

Passar perfekt så det bör bara vara att leta Coils till en sån Audi så ska du
nog få ner den på marken.

Tack för tipset, ska kolla upp om man kanske kan hitta nå grejer till A6 då kanske. Med coilovers borde man ju kunna få den plan med grejer från A6 då kanske.

Lillen
2009-05-02, 09:20
Borta

knotan
2009-05-02, 19:29
Hittaer du något bra till vettigt pris så meddela, jag är på jakt efter samma saker fast till en A6 quattro. Problemet är att den troligen snabbt tar i trottoarer och dylikt, har hört att man får detta problem redan med standard sportchassi(gäller audi dvs).