handdator

Visa fullständig version : Lager till aggregataxeln



SeNiD
2009-04-28, 18:34
Rev ner motorn, och tänkte byta alla lager, så min fråga är nu, kan man köpa lagren som sitter i blocket som aggregataxln snurrar på? Motorn jag prtar om är en GTI 16v Kr.

T-mek
2009-04-28, 19:37
Ja, det kan man. Det är svårt att hitta dem hos VAG, men motorrenoveringsfirmor med lite koll brukar kunna ta hem.

jooeell
2009-04-28, 20:28
man får ta ifrån dieseln där finns det o hitta hos vag! kolla bara dimensionerna

Nogge
2009-04-28, 20:33
Mekonomen har mellanaxellager. Köpte av dom och byte på min KR när jag renoverade den. Lite jävligt att byta det innersta lagret bara men det är bara att tänka till lite.

Jag hade ett rör som var lagom stort för att först knacka bort det gamla lagret sen fick man knacka dit det nya och slipa in med ett mindre rör med sandpapper runt.

Edit: Har några bilder på operationen om det skulle vara intressant. PM:a isf.

SeNiD
2009-04-29, 21:34
Kan man inte slänga in lagren i frysen så dom går lättare in i spåret ?

Nogge
2009-04-29, 23:00
Du menar att det skulle krympa lite och på sätt ramla lättare på plats. Kanske, kanske inte. Lagret måste ändå brotchas upp när det väl är på plats för att mellanaxeln skall sitta tight. Lite kan man ta innan man knackar dit lagret, men det slutliga måste iaf tas på plats.

När jag skriver lagret tänker jag mest på det inre då det är jobbigaste, det är liknande med det yttre fast det är mycket lättare.

Lycka till.