handdator

Visa fullständig version : HJÄLP! Låset går inte upp!



NOlsson
2009-04-27, 15:32
Tjena,

Nu är det så att jag har ett DEFA-larm på min Golf, när jag hade tvättat bilen idag (den var låst) så skulle jag låsa upp den, jag var tvungen att trycka några gånger (dåligt batteri) på dosan för att det skulle funka, men när den väl låstes upp så gick enbart passagerardörren upp, medans förardörren fortfarande "fastnat" nere?! Så nu står jag här och kan inte öppna förardörren, jag var och bytte batteri i dosan så nu funkar larmet vid första trycket på dosan, men hur många gånger man än låser/låser upp så åker inte "pinnen" upp på förarsidan!

Snälla, hjälp!

/Niclas

IMP
2009-04-27, 16:45
Har hänt mig med, dock så har de varit passagerar sidan som har fastnat. Hoppa in från passagerar sidan och lås upp innefrån, genom att bara öppna dörren som vanligt.

Sen borde de funka igen.. Vet ej varför det blir så här men men !

NOlsson
2009-04-27, 16:57
Saken är den att det går ju inte att öppna innifrån =) Händer liksom inget när man rycker i handtaget, kanske skulle skrivit det :)

NOlsson
2009-04-27, 19:56
Nu, efter många om och men och en hel del tryckandes så fick jag upp förardörren! Men då testade jag att låsa igen och bilen låses, men "pinnarna" åker inte ner, så dörren är öppen fast bilen är larmad (börjar tjuta när man öppnar dörren)?!

Kan det vara något som kärvar? Hur pass mycket jobb är det för att byta till handtag med nycklar? Misstänker att man lär plocka bort dörrsidan för det lär ju vara något gjort inuti när man har centrallås?

"Moderna" grejer är inte bra =)

golf666
2009-04-27, 22:13
Ett tips för att få några tips kan juh vara att skriva vad man har för bil :)
Kanske stod någonstanns i texten som ja missa oxå iofs :S

NOlsson
2009-04-28, 10:19
Stämmer, en Golf 2:a -88 är det, men har funderat lite, går det inte att byta handtag till handtag med låskolv och på så sätt ändå ha kvar C-låset men även ha nyckel till dörren?

Dave the brave
2009-04-28, 19:30
Fungerar det som det ska om du låser/låser upp manuellt. Både med nyckel och innifrån?

Det kan vara låskistan som kärvar, så var det iaf på Corradon jag hade. Armen som aktiveras när man låser fastnade i ett mittenläge vilket gjorde att det inte gick att öppna innifrån eller utifrån. Känslan i handtagen var som när dörren är låst. Att dra i knoppen hjälpte inte heller. Jag fick banka med en skruvmejsel genom fönsterspringan på armen, då lossnade den. Kunde sedan öppna dörren och byta låskista.

NOlsson
2009-04-29, 12:37
Saken är den att jag har inget nyckelhål i mina handtag, så hantagen lär vara tagna från en bakdörr?!

Just nu kan jag låsa bilen och låsa upp, men dörrarna är fortfarande öppna, bara att larmet går då man öppnar dörren (såklart).

Det måste nog vara något sådant som är problemet? Att det är något inuti dörren som kärvar, vilket gör att mina "pinnar" inte åker ner/upp som dom ska.

Vad kan vara problemet, någon som kan ha en idé? Blir väl att ta bort dörrsidan i helgen och kolla hur saker och ting ser ut, kanske syns vad som är dåligt då också så...