handdator

Visa fullständig version : mk1 elcab ur funkton



maybach_
2009-04-26, 17:12
Är det någon som har pillat med elcab som inte fäller när
kommer ingen ström till motor, det klickar i reläerna men inget händer?
Finns det säkringar eller elschemer man kan hitta?

jollykent
2009-04-26, 20:21
elcab på en mk1a måste va ovanligt.......synd man inte har de *snyft*

Crille82
2009-04-30, 00:31
Är det någon som har pillat med elcab som inte fäller när
kommer ingen ström till motor, det klickar i reläerna men inget händer?
Finns det säkringar eller elschemer man kan hitta?

Har du kollat att reläerna är OK? Ett av reläerna gick sönder på min för ett par år sedan. Prova att ta av höljet och "tvinga" dem med en mejsel.

Kul att fler har el-sufflett på MK1, det är som sagt ovanligt.

Gullideckel
2009-05-01, 22:54
Har du kollat att reläerna är OK? Ett av reläerna gick sönder på min för ett par år sedan. Prova att ta av höljet och "tvinga" dem med en mejsel.

Kul att fler har el-sufflett på MK1, det är som sagt ovanligt.

Tror de blev standard 93 fanns även som tillval tidigare tror jag iallafall på Classic Line.

Crille82
2009-05-01, 23:23
Tror de blev standard 93 fanns även som tillval tidigare tror jag iallafall på Classic Line.

Finns det några MK1 Cab som är tillverkade -93? Min "Young Line" är tillverkad hösten -92 och blev således en -93 när den reg. i Sverige.

Gullideckel
2009-05-02, 18:58
Finns det några MK1 Cab som är tillverkade -93? Min "Young Line" är tillverkad hösten -92 och blev således en -93 när den reg. i Sverige.

I Tyskland såldes de -93or vet ej om de såldes i Sverige.

Rätt många av dessa verkar ha eltak.

maybach_
2009-05-15, 17:42
Har du kollat att reläerna är OK? Ett av reläerna gick sönder på min för ett par år sedan. Prova att ta av höljet och "tvinga" dem med en mejsel.

Kul att fler har el-sufflett på MK1, det är som sagt ovanligt.

Tackar för tipset det var ett av de reläerna som var kass, efter bytet funkar allt som det ska.

Crille82
2009-05-16, 00:13
Tackar för tipset det var ett av de reläerna som var kass, efter bytet funkar allt som det ska.

Ingen orsak, skönt att det inte var något värre... =)