handdator

Visa fullständig version : Mechanum i Partille?



Premis
2009-04-16, 18:32
Nån som servat hos dom? Eller i Åbro ..

Hur är dom? Kan dom sina saker?

Servicedags på GTI'n, skall se om dom matchar pris hos VW för en gång skull .. men då får dom ju vara bra.

nypa
2009-04-16, 18:55
jag har aldrig servat min bil hos de, utan enbart varit där på reparation och felkodsläsning.

Jag tycker att de är trevliga och har bra priser. Har änså länge inte kört med några "fula" reparationer som VW i Skee gjorde när jag köpte min bil ;)

Dock har jag bara varit i Partille, aldrig i Mölndal, men tror inte att det ska vara någon skillnad på de olika anläggningarna. Sen ett plus är ju att de tvättar och dammsuger ur bilen vid service/reparationer.

Premis
2009-04-16, 19:32
jag har aldrig servat min bil hos de, utan enbart varit där på reparation och felkodsläsning.

Jag tycker att de är trevliga och har bra priser. Har änså länge inte kört med några "fula" reparationer som VW i Skee gjorde när jag köpte min bil ;)

Dock har jag bara varit i Partille, aldrig i Mölndal, men tror inte att det ska vara någon skillnad på de olika anläggningarna. Sen ett plus är ju att de tvättar och dammsuger ur bilen vid service/reparationer.

OK, skulle dom tvätta min bil så skulle jag bli atombombsarg, bara jag rör den bilen så det momentet måste dom skippa isåfall :).

nypa
2009-04-16, 20:33
jo, jag hade ju missat det första gången jag var där och fick syn på skylten som satt vid kundservice disken "Säg till personalen om du inte vill ha din bil maskintvättad" så vid mitt nästa tillfälle så sa jag till att jag inte ville ha min bil tvättad ;) så det går att låta bli den tjänsten som tur e.

Ankfoot
2009-04-17, 22:08
Nån som servat hos dom? Eller i Åbro ..

Hur är dom? Kan dom sina saker?

Servicedags på GTI'n, skall se om dom matchar pris hos VW för en gång skull .. men då får dom ju vara bra.

Hallojsan,

Sökte runt lite efter prisuppgift på grundservice 6000mil + kamrem&vattenpump på min IV -02

Mechanum:
Grundservice 8000:-
kamrem&vattenpump 4000:-

således ~ 12000:-

VW:
8000:- för samma kalas..

Löste det på kyrkby bilservice för 5800:-

i GBG området då, kan tilläggas..

Mechanum var för mig hemskedyra..

/Kristoffer

Premis
2009-04-18, 10:36
När det gäller kamremsbyte så får man se till att dom byter allt dom ska (vilket dom inte alltid gör) därav billiga priser ofta.

Hur som helst, bokat i Åbro och avbokat på VW.

VW: Grundservice + friskluftfilter = 3.200 SEK
MECH: Grundservice + friskluftfilter + lånebil = 2.550 SEK (då har jag lite rabatt också).

Så priserna är rätt lika egentligen. 6000% bättre kundbemötande på Mech dock så vi får se hur servicen håller i kvalitet. Kanon att lånebil ingår vid service och reparation.

Sedan gillar jag ju helst att serva själv men det här är ju en nyare bil så då är det lika bra att hålla försäkringsbolag och garantier glada.

Premis
2009-04-24, 10:54
felpost