handdator

Visa fullständig version : Försäkringsbolag Golf V Gti ???



mr_mike
2009-04-15, 21:21
Tänkte kolla om det finns något bolag som är speciellt bra när man kör VW???
Eller om någon som vet där det är riktigt bra premie???


Alla svar är bra :)


Mvh Micke

mtm
2009-04-15, 21:26
Trygg-Hansa har jag använt, alltid var billigast för mig när det gällt VW.

I höstas bytte jag dock till Atava (dotterbolag till TH) då halverades min försäkring och jag fick ett "större" skydd.

Så mitt tips är alltså: Atava

Premis
2009-04-15, 21:34
Fullständigt avskyr Atava, dom är fullkomligt hopplösa att ha att göra med då deras kundservice är obefintligt (allt sköts via nätet vilket helt enkelt inte fungerar). Vet inte om dom har skärpt sig på sistone men så var det när jag hade dom iaf.

Skulle vilja slå ett slag för Aktsam istället, av nån underlig anledning så försäkrar dom numera GTI'er. Normalt tar dom inte sportbilar, min gamla A3 1.8T ville dom inte försäkra (sportbil jo man tackar).

Dom är absolut billigast för min Golf V GTI iaf så kolla vad du får för premie där. Nu har jag Trygg Hansa som är lite dyrare men den byter jag när vagnskadegarantin går ut.

Dom verkar ha samma offertsystem som trygg hansa så det kanske är samma bolag numera?

Kolla dessutom på www.compricer.se så får du lite fingervisningar på en del bolag, mycket bra att börja med.

Sliver
2009-04-15, 21:44
Aktsam var även billigast för min bil, dock en Golf GTI IV.

Joon
2009-04-15, 23:24
Hej!

Jag kör också Trygg för tillfället. Men det är möjligt att Aktsam och/eller Atava är billigare. Får kolla dem när det blir dags.

//Johan

adis
2009-04-16, 00:33
Jag har och alltid haft Trygg-Hansa. Glöm inte att pris & kvalité hänger ihop även när det gäller försäkringsbolag.

VWGolIV
2009-04-16, 00:54
Jag har trygghansa, man får oftast vad man betalar för.

När jag haft skador så har iallafall trygghansa skött sig exemplariskt, aldrig varit någon diskusson med skadereglering eller ersättning.
Har fått för alla stylingprodukter så länge jag haft kvitto.

Vid ett tillfälle kunde inte bilen tas till verkstad, då kom skaderegleraren ut från trygghansa och till firman där bilen stod och han godkände allt på plats.

Ersättningarna har kommit efter bara nån vecka när allt varit klart.
Har alla försäkringar hos trygghansa, bilar, släp, hus, garage, m.m och ett väldigt bra pris.

Sambon köpte en bil precis och när hon kollade så fick hon ett högt pris hos trygghansa, sen ringde jag och berättade att det var min sambo och så fick hon bonus direkt m.m pga att jag varit kund i 9 år nu.

nizmo
2009-04-16, 09:02
jag kontaktade insplanet och dom hittade billigast för min golf v gti 2009 för 10tusen kr om året full försäkring och då e jag bara 21år kommer inte ihåg namnet på försäkrings bolaget.



Tänkte kolla om det finns något bolag som är speciellt bra när man kör VW???
Eller om någon som vet där det är riktigt bra premie???


Alla svar är bra :)


Mvh Micke

P-plats.se
2009-04-16, 09:07
Jag kör Trygg Hansa på Boran för att priset jämfört med villkoren samt hur dom är med att göra är överlägset.
På Golfen kör jag Bilsport & MC men då är det ju en ren entusiastbil.

nypa
2009-04-16, 20:00
kolla Dina Försäkringar och se vad de har för priser, dock så har ju Trygg-Hansa mer saker i sin försäkring, såsom ersättning vid kris, samt drulleförsäkring. Men titta runt och se vilka som erbjuder bäst pris kontra bra ersättning/självrisk vid skada.

mrgti
2009-04-16, 23:24
Kör med sveland. Har extra allt inklusive drulle, assistans och rovdjursförsäkring om de skulle börja bita på älsklingen, nä men vilt skydd också. Kostar ca 500 i mån. De verkar bra, billigare om man också har äffärerna hos swedbank, o lyan...

Jaaacob
2009-04-16, 23:31
Fullständigt avskyr Atava, dom är fullkomligt hopplösa att ha att göra med då deras kundservice är obefintligt (allt sköts via nätet vilket helt enkelt inte fungerar). Vet inte om dom har skärpt sig på sistone men så var det när jag hade dom iaf.

Skulle vilja slå ett slag för Aktsam istället, av nån underlig anledning så försäkrar dom numera GTI'er. Normalt tar dom inte sportbilar, min gamla A3 1.8T ville dom inte försäkra (sportbil jo man tackar).

Dom är absolut billigast för min Golf V GTI iaf så kolla vad du får för premie där. Nu har jag Trygg Hansa som är lite dyrare men den byter jag när vagnskadegarantin går ut.

Dom verkar ha samma offertsystem som trygg hansa så det kanske är samma bolag numera?

Kolla dessutom på www.compricer.se så får du lite fingervisningar på en del bolag, mycket bra att börja med.

Råkade ut för en olycka, blev påkörd av lastbil.. De betalade ut min trafikskadeförsäkring på en å en halv vecka.. jag anmälde via nätet första och sen precis som vanligt bolag, de ringde upp mig och vi pratade lite. Pang så var pengarna inne. Inga konstigheter alls. BARA POSITIVA ERFARENHETER. Som mest har jag haft 5 bilar i drift och försäkrade hos dem samtidigt :) Hur smidigt somhelst!

tjipp
2009-04-17, 01:25
Vesta
är ju ett bolag man kan höra med också..
bra kundtjänst (svarar fort) sällan kö,
men hur dem funkar vid ev ersättning har jag inte "prövat"

DPC
2009-04-17, 08:33
I Södertäljetrakten är det Trygghansa som gäller. Jag betalar 7200 kr för en helförsäkring (trafik, kasko, vagnskada, 1500 mil om året, bilen står på egen tomt). Övriga bolag ligger på 12000 +- 200 kr (If, Folksam, Länsförsäkringar)...

mr_mike
2009-04-17, 09:15
I Södertäljetrakten är det Trygghansa som gäller. Jag betalar 7200 kr för en helförsäkring (trafik, kasko, vagnskada, 1500 mil om året, bilen står på egen tomt). Övriga bolag ligger på 12000 +- 200 kr (If, Folksam, Länsförsäkringar)...


Fasen hur kan man få så låga premier???? Jag är 26 och får en års kostnad på 18 700 hel/hel, Kollade även på farsan 57 år i liten ort (1500 inv) 5800:- hel/hel ??????


///Micke

Premis
2009-04-17, 11:05
Fasen hur kan man få så låga premier???? Jag är 26 och får en års kostnad på 18 700 hel/hel, Kollade även på farsan 57 år i liten ort (1500 inv) 5800:- hel/hel ??????


///Micke

Beror ju på vart man bor och ålder .. åldern har nog klart störst påverkan. Skillnaden mellan 26 och 30 år är STOR, i alla fall för mig, över 30 så börjar det bli "billigt". Då står man ju redan vid ättestupan och enda oron är att bolaget inte får in sina pengar innan nån puttar en över kanten ;).

Priser på Aktsam för mig på Golf V GTI -07 (30 år, småort på kommunkanten till gbg):

Helförsäkring (3000kr självrisk), max 1500mil, parkering eget låst garage, kör bilen i sverige, ingen under 24 kör: 5.865 SEK/år.

Halvförsäkring istället med samma val (har 1 års vagnsskada kvar på kärran): 3.934 SEK/år.

Undrar om jag kan byta bolag i maj på årsförfallodagen? Vagnskadan står trygghansa på ifrån fabrik, men jag vill ha aktsam för halvförsäkringen .. undrar om det blir strul. Hmm, har ju hemförsäkring och kraffs hos TH också, blev klurigare det här. Aha(!), förhandlingsläge.

DPC
2009-04-17, 12:04
Jag är 29 år och har konstigt nog snarare fått se premien bli dyrare med ökad ålder. När jag köpte bilen var jag 25 år och en halvförsäkring kostade 3900 kr. Sista året med vagnskada så kostade halvförsäkringen 5700 kr, dvs vagnskadan är sjukt billig (1500 kr). Men Premis har rätt att ålder och framförallt ort spelar in när premien sätts.

mr_mike
2009-04-18, 10:03
Beror ju på vart man bor och ålder .. åldern har nog klart störst påverkan. Skillnaden mellan 26 och 30 år är STOR, i alla fall för mig, över 30 så börjar det bli "billigt". Då står man ju redan vid ättestupan och enda oron är att bolaget inte får in sina pengar innan nån puttar en över kanten ;).

Priser på Aktsam för mig på Golf V GTI -07 (30 år, småort på kommunkanten till gbg):

Helförsäkring (3000kr självrisk), max 1500mil, parkering eget låst garage, kör bilen i sverige, ingen under 24 kör: 5.865 SEK/år.

Halvförsäkring istället med samma val (har 1 års vagnsskada kvar på kärran): 3.934 SEK/år.

Undrar om jag kan byta bolag i maj på årsförfallodagen? Vagnskadan står trygghansa på ifrån fabrik, men jag vill ha aktsam för halvförsäkringen .. undrar om det blir strul. Hmm, har ju hemförsäkring och kraffs hos TH också, blev klurigare det här. Aha(!), förhandlingsläge.

Jo det vet jag med. jag bor iofs i Jönköping men som jag kollade på för skojs skulle bor mitt ute i buschen ca 1,5mil till närmsat stad med ca 15 000 inv och han är 57år och fick en premie på 5 700:- Hel/hel ????? Obergipligt ????


Kollade trygghansa och det visade sig va de näst billigaste, Salus Ansvar va de billigaste skillde iofs bara 200kr och det kändes som att de hade liknande vilkor, Salus ansvar hade iofs fria mil vilket är bra då jag kör en jä___a massa :)


///Micke

Janne.M
2009-04-18, 10:16
Vesta
är ju ett bolag man kan höra med också..
bra kundtjänst (svarar fort) sällan kö,
men hur dem funkar vid ev ersättning har jag inte "prövat"

Jag har bara bra grejer att säga om vesta (Trygg-Hansa i ryggen) billiga (billigare än Atava i mitt fall) och är ännu billigare om du är Nordea-kund (vilket jag inte är), ringer upp dig snabbt så du slipper sitta i telefonkö. Fick mina vinterdäck stulna ur mitt garage, hade inte kvitto eller bilder men skickade Vagnr med priser på allt etc och vad det kostat där jag köpt dem och fick ändå bra pengar för dem, och fort gick det.

Aldrig några problem och jag rekommenderar dem starkt till alla, slå dom en pling på: 0775750100

Dock vet jag inte hur det är med ersättning för icke original stylingprodukter.