handdator

Visa fullständig version : Kanske årets miss, men det är så kul!



Royal
2009-04-15, 10:16
Hej.

Som tillbaka flyttad till Sverige och behov av att kirra ett åkdon så har jag nu "lånat/köpt" en Golf Mk2 GTi Special från något år. Jag vet inte riktigt. I ärlighetens namn så vet jag inte mycket alls om bilar rent tekniskt, jag är bättre på modeller ;)

Bilen i sig är rätt fixat, med lite sänkning, stadigare fjädring och bytt koppling och låda mot "tyngre" diton. Motorn är en aning vässad med, mera vet jag inte.


Hur som helst. Den här bilen är snabb, lite gammal men ändå helt ok. Det jag tänkte hitta här var väl mest folk som kan komma med lite blandade tips sådär, vad bör jag hålla koll på? Funkar det bra med bilen så köper jag loss den för en billig peng, jag lånade den för 4-5år sedan, jag vet vem säljaren är och det är en motorfantast som bara haft den ståendes, så jag är inte orolig så, men det vore kanske smart att lära sig lite mer om bilen i sig. Försökt kolla runt lite, men svårt att suga i sig informationen helt enkelt.


Hur som helst, förhoppningsvis håller den över sommaren så att jag får lite tid att pilla med den om den nu går sönder.

Manny
2009-04-15, 12:56
Köp! Grymt kul bil! Relativt skottsäker som så många andra äldre bilar.