handdator

Visa fullständig version : Vart handlar ni däck?



Premis
2009-04-14, 21:07
Har tidigare handlat av Däckonline vilket har funkat hyffsat (läs jag fick varorna till slut). Dom har dock fullständigt USEL kundservice så det går t.ex. inte att få svar på frågor.

Vem (som säljer online) har bra kundservice och är kunniga på däck samt går att lita på för snabba leveranser? Kan tänka mig att det finns en del kuckilurare där ute som vanligt men några måste vara bra.

Tips?

Är sugen på ett gäng Michelin Pilot Sport (PS2) som ersättning till Bridgestone noise-generators ;).

Thanks

edit: kom på att jag gjorde det för lätt för er, dom skall vara billiga också :)

TdiR
2009-04-14, 21:11
handlar oftast på dackonline o aldrig haft några problem .. Funkar klockrent

Sn00k
2009-04-14, 21:15
handlar även jag på däckonline.. men dessa har jag hört bra om..

http://www.nordendack.se/

Holmgren
2009-04-14, 22:54
M&S Fälg och Däck har jag handlat utav den sista tiden.
Har fått riktigt bra priser utav dom. Annonserar väldigt mycket på blocket.
Sedan ligger dom där jag bor med och det är ett stort +.
Han ska öppna ny butik i Gnosjö.
http://www.blocket.se/li?ca=17_s&id=20086

tjipp
2009-04-14, 23:05
vilken dimension pratar vi om då?

P-plats.se
2009-04-14, 23:07
http://www.ralphsdack.se är dom jag anlitar till alla bilar...

Wolfen
2009-04-15, 07:46
Sist bäställde jag från http://www.molway.com
Falken FK-452 (19") var billigare än på däckonline!

Premis
2009-04-15, 09:21
Tackar för svar.

Dimensionen som gäller är 225/45/17 91Y (helst Y).

Noterar att Michelin har en massa skojiga suffix på sina däck så som M0, RR, EU osv. som anger om däcket är konstruerat för ett visst bilmärke. Söker man på internetsidorna så får man oftast inte ens lastindex med på däcket så det är lite svårt att hitta rätt har jag märkt.

Wolfen
2009-04-15, 09:40
Jag har exakt samma dim på mina Pilot Sport 2 och dom har lastindex 91, det stämmer.
225/45 ZR17 91Y mer exakt:)

Premis
2009-04-15, 09:51
Jag har exakt samma dim på mina Pilot Sport 2 och dom har lastindex 91, det stämmer.
225/45 ZR17 91Y mer exakt:)

Dimensionen är jag säker på nu iaf :). Så länge det står 91Y så får jag ju rätt lastindex och klass. Vad har du för modell på däcket då? Alltså vilket suffix har du (om ens något?). Hörde på annat forum att man ev. kan få ett däck som enbart är anpassat för framhjulen om man beställer fel och då kan bilen bete sig lite lustigt.

Mailat Ralphs Däck just nu också .. får se vad dom kan få fram.

Wolverine
2009-04-15, 12:07
www.gummihuset.se, snabb och prisvärd

Lillen
2009-04-15, 15:51
Jag handlar på Däckonline.
Kanon kundservice , på svenska från tyskland.
Har varje gång haft leveransen på 5-6 dagar men det lovas 7-9 dagar.
Så det har gått fort och smidigt.

Har det varit något oklart har de ringt upp och frågat i förväg.

Mycket nöjd!

Premis
2009-04-15, 17:14
Jag handlar på Däckonline.
Kanon kundservice , på svenska från tyskland.
Har varje gång haft leveransen på 5-6 dagar men det lovas 7-9 dagar.
Så det har gått fort och smidigt.

Har det varit något oklart har de ringt upp och frågat i förväg.

Mycket nöjd!

Det tråkiga är att man inte har en susning om vad det är för ett däck man får om man enbart kollar deras hemsida :/.

Lillen
2009-04-15, 17:37
Det tråkiga är att man inte har en susning om vad det är för ett däck man får om man enbart kollar deras hemsida :/.

Sant!
Beror nog till stor del på vad man vill ha.
Är det prestanda däck så köper nog jag med på annat ställe?
Men nu är det mest för vanlig transport och gatbilsdäck.

Så som vanligt är det väl att man får vad man betalar för?

mattemaz
2009-04-15, 19:05
Köpte två däck nu på Däckonline. Gick på 5 dagar riktigt fort.
Blev Dunlop sport sp9090.
Mycket nöjd med dom.

SundH
2009-04-15, 21:48
Har handlat däck på dackonline, billiga nankang. Beställde och betalade för 4st fick 8st:)

zchnygg
2009-04-15, 23:14
http://www.bomansdack.com/

var där i veckan och skiftade på seaten och beställde även nya däck av han.. brukar ha bra priser om man ringer och pratar med han. dock en bit att åka från surte.

Premis
2009-04-16, 10:46
Nu blev det jobbigt igen :).

Ralph rekommenderar Yokohama Advan Sport istället för Michelin Pilot Sport 2, dom skall vara tystare enligt han.

Läser jag reviews på Tirerack så älskar folk det däcket med, PS2 ligger på 1'a plats och Advan Sport på 4'e plats. Hårfin skillnad i poäng .. oljud har fått bättre poäng Där på PS2 iaf.

http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=MP (underbar sida).

På dacktest.com har dom fått uselt betyg men det är knappt någon som har röstat på dom där, http://www.dacktest.com/pkw_sommerreifen/yokohama/advan_sport/index.html.

Välja däck är svårt!

wolfbane1967
2009-04-16, 11:40
Vill bara flika in till dig Premis att Michelin PS2 är bullriga ;-( har har haft dom i både 18 och 19tum,fast väghållningen är outstanding

Det verkar ju va det som stör dig med Bridgestone.Tyvärr är det nog nåt du får leva med på en GTI bil.Det ska va bullrigt å hårt ju ;-)

Premis
2009-04-16, 12:20
Vill bara flika in till dig Premis att Michelin PS2 är bullriga ;-( har har haft dom i både 18 och 19tum,fast väghållningen är outstanding

Det verkar ju va det som stör dig med Bridgestone.Tyvärr är det nog nåt du får leva med på en GTI bil.Det ska va bullrigt å hårt ju ;-)

Bridgestone Potenza RE050 är ökända för det här unika bullerproblemet som inträffar när dom är halvslitna vilket tydligen visar sig väldigt mycket på GTI'n (Nissan 350Z har även haft stora problem med detta däck på framhjulen).

Mina vinterdubb(!) är bra mycket tystare än RE050 så ta det som benchmark.

Bridgestone har försökt råda bot på denna konstruktionsmiss i och med versionen RE050A vilken fick ned bullret något (fortfarande ett bra däck förutom detta). Vidare har dom tagit fram RE050A Pole Position vilket skall vara i nivå med både Michelin och Yokohama (kolla min tireracklänk), men detta verkar inte gå att få tag på här.

Nä, står mellan PS2 eller Advan Sport nu .. sedan blir bilen förhoppningsvis GTI-bullrig igen och inte grävmaskinbullrig.

golfpeter
2009-04-16, 12:41
jag har kört 225/45-17 michelin ps2 mkt bullriga kör nu bridgestone re 050 dom var mkt tystare

Premis
2009-04-16, 12:52
jag har kört 225/45-17 michelin ps2 mkt bullriga kör nu bridgestone re 050 dom var mkt tystare

Upp och nedvända världen :).

Vilken RE050? RE050 eller RE050A?

wolfbane1967
2009-04-16, 16:53
Premis.Du ska inte lita till 100% på däcktester heller.Det kan bero mycket på vad dom testat på för bil också.GTI är en lite hårdare satt bil.Sen är det inte säkert amerikanska marknaden har samma gummiblandning som europa har.

Hur som helst så blir du nog nöjd med Michelin PS2.Greppet är sjukt bra.Bästa däcken jag kört på som gatdäck

Lycka till och kör hårt ;-)

Rickard.v
2009-04-16, 17:05
Men hallå. Det verkar som vi pratar golf gti mk5 tror jag eller är det mk6?

Den bilen går väl så jäkla tyst så du märker ingen skillnad på däcken.

Skillnad på min mk3 16v som fortfarande var en gti. Liten lätt bullrig o rolig.

Läser tråden för jag behöver också nya sommar däck snart.

Dunlop sport maxx har jag funderat på. Som förhoppningsvis ska få känna av en bana någon gång.

Premis
2009-04-16, 18:36
Premis.Du ska inte lita till 100% på däcktester heller.Det kan bero mycket på vad dom testat på för bil också.GTI är en lite hårdare satt bil.Sen är det inte säkert amerikanska marknaden har samma gummiblandning som europa har.

Hur som helst så blir du nog nöjd med Michelin PS2.Greppet är sjukt bra.Bästa däcken jag kört på som gatdäck

Lycka till och kör hårt ;-)

Självklart inte 100% men en fingervisning är det iaf. Ralph rekommenderar yokkisarna iaf så jag får se vad det blir. Står mellan dom två. F.ö. så tycker jag GTI'n är rätt bekväm i chassit för att vara just "GTI", min förra A3 1.8T med sportchassi var brutalt mycket stötigare (dock betydligt mer välisolerad bil, kassaskåpet).

Franskt eller japanskt runt fälgarna, det är frågan nu :). I-landsproblem jag vet ..

Premis
2009-04-16, 18:36
Men hallå. Det verkar som vi pratar golf gti mk5 tror jag eller är det mk6?

mk5 ju ..

Claes40
2010-05-06, 20:02
Jag har köpt mina på bythjul.com var riktigt nöjd, snabb leverans och allt men nu har jag klantat mig och kört in i en kantsten och behöver reparera, fast det är en helt annan tråd :-)