handdator

Visa fullständig version : Däcktips?



Premis
2009-04-09, 18:36
Tjena

Sugen på att byta däck på GTI'n. Har Bridgestone Potenza RE050 som gått 2000mil enbart men dom för ett sånt jäkla oväsen. Dom är kända för detta.

Vad rekommenderas för däck om man är ute efter bra köregenskaper i vått och torrt samt bra komfort? Omöjlig kombination. RE050 har inte lagt 5 minuter på punkten komfort vilket jag trots allt eftersöker.

Thanks

tjipp
2009-04-11, 12:55
ja du.. Att bridgestone däcken har usel komfort kan jag instämma...
Ljudnivån blir högre i motorvägsfart än med vinterdäcken Nokia Hakka5 dubbat...

Dessa "dyng"däck satt org. monterade på min Rs och nu mer kör jag med Pirelli P ZERO NERO dessa är betydligt bättre ur komfort synpunkt och fullt godkända vått/torrt/inspererad körning också.
Låg bra till i prisklassen när man jämnförde "dem stora kända"
Men annars har jag hört väldigt gott om Conti sport av senare modell dessa skall tydligen vara bra för både komfort och köregenskaper, dock inget jag prövat på skälv.

Nyman
2009-04-11, 13:35
Conti SportContact 2 har ja kört med och var riktigt nöjd. Finns ju en ny modell nu. Conti SportContact 3. Den har ja inte testat men kan väl knappast blivit sämre? :)

Premis
2009-04-11, 13:41
Tack för svar, vet att det är mycket tycke och svårt att jämföra däck (de flesta har ju inte provat alla) men svara på.

Jo, RE050 är ju helt katastrof ur komfortsynpunkt. Nog för att GTI'n är rå men i motorvägfart samt 40km/h så är det inte kul.

P Zero Nero hade jag på min gamla A3'a och dom funkade kanon på den faktiskt, kanske skall överväga sådana igen. Vettigt pris var det på dom.

Läst runt lite och ser att många lyfter Michelin PS2 till skyarna, lite styvt pris på dom kanske bara ..

Nu åkte brostenarna på iaf, strax ut och provköra.