handdator

Visa fullständig version : H&R Cup-Kit Mk1



T08R
2009-04-05, 22:00
Hej alla,

Jag ska köpa nya stötdämpare och fjädrar till min bil, Golf Mk1 GTI.
Har tittat på H&R Cup-Kit men har läst att man behöver återanvända vissa originaldelar som inte följer med i paketet.
Är det någon som med säkerhet vet vad det är jag behöver återanvända/köpa nytt som inte ingår? Eller exakt vad som ingår i paketet.

Är det mycke grejer så funderar jag på att köpa H&R coils istället. Men då räcker inte pengarna till bättre krängningshämmare...

Hoppas på snabb hjälp så jag kan beställa sakerna så fort som möjligt. Våren är redan här!!!

Manny
2009-04-05, 22:06
Nu vet jag inte extakt vad som ingår i H&R cupkit men vanligtvis så får man bara själva fjädern och stötdämparen bara.
Du måste återanvända topplagringen och lite muttrar och brickor som sitter på orginalbenen. Exakt vilka muttrar o brickor har jag inte i huvet dock.

P-plats.se
2009-04-05, 22:29
Som Manny skriver men jag har för mig att damask och genomslagsgummi medföljer.
Du behöver använda topplagrin och bultar.

Jag kör med H&R:s Cup kit på min Bora och är supernöjd, går inte att jämföra med min fulchassi som sitter på Golf Ettan...

Barbapappa
2009-04-06, 00:54
De ettor jag har kört med cupkit har blivit stöddigt hårda jämfört med alla andra bilmodeller man har provat och åkt med i med cupkit. Men va fint dom går med cupkit. :-)

T08R
2009-04-06, 01:06
Det jag va rädd för va att man skulle få en insatsdämpare och att man behöver använda dom gamla benen.

Då får det bli att beställa cup-kit och grövre krängare.

Ska man satsa på det som sänker 60mm fram och 40mm bak eller 50mm runt om?

Nu är jag inte ute efter utseende utan bra väghållning.