handdator

Visa fullständig version : golfcab 85 motorproblem



danno
2009-04-04, 20:23
motorn ifråga är en 1,8 gti. beteckning kt.
har problem med att den dör när jag släpper gasen ibland samt när det blir många start och stopp typ stadskörning. den startar alltid direkt efter även om den är lite hackig tills man varvat den lite. går förövrigt bra på motorväg och så. tycker det känns som att den kanske får för mycket soppa eller nåt.
känner inte riktigt till det här bränslesystemet så lite hjälp hade suttit fint.

daniel

danno
2009-04-04, 20:35
glömde tilläga att olja,filter,rotor/fördelarlock, t-stift,bränslefilter,luftfilter samt div vacumslangar är bytat. även provat med andra tändkablar och gjort en tändinställning utan resultat.

danno
2009-04-06, 20:23
har ingen som helst erfarenhet av k-jetronic men har iaf kommite fram till att när motorn är riktigt varm som nu när jag stått och felsökt med avgasmätare en stund så bara dör bilen och hc värdet sticker upp till ung 6-700. dvs den fettar på som fan innan den dör. sen måste jag låta den stå en stund för att kunna få i gång den och om jag inte kör ut och drar en lång runda så lyckas jag inte hålla igång den nån längre stund.

van vagare
2009-04-10, 00:43
kan ju vara masseenheten som är slut eller igensatt. testa ta bort luftfiltret och känn på luftspjället när bilen är igång.
har ingen som helst erfarenhet av k-jetronic men har iaf kommite fram till att när motorn är riktigt varm som nu när jag stått och felsökt med avgasmätare en stund så bara dör bilen och hc värdet sticker upp till ung 6-700. dvs den fettar på som fan innan den dör. sen måste jag låta den stå en stund för att kunna få i gång den och om jag inte kör ut och drar en lång runda så lyckas jag inte hålla igång den nån längre stund.