handdator

Visa fullständig version : Rengöring AC



Cullberg
2009-04-04, 17:03
Funderar på att fräscha upp AC:n lite då den luktar lite surt tycker jag, Har ett spray för rengöring till detta, Någon som använt ngt sådant och vet hur man gör bäst och om det blir bra?

Det jag har heter Liqui Moly Luftkonditioneringsrengöring på Sprayflaska

Står att man skall läsa i Bil Tillverkarens Handbok om hur man skall gå tillväga

Bilen ifråga är en Golf MK4

VWGolIV
2009-04-04, 17:14
Jag har hört att man skall byta nått torkfilter, men jag har inte forskat i det. Dock tänkte jag servat min ac någon dag.

mejn
2009-04-04, 18:12
Jag har CRC:s och då lyfter man bort kupeluftfiltret (vilket kan vara lika bra att byta) och sprutar in det och fläkten sprider det vidare, sen kan man öppna spjället för återcirkulerande luft och köra in lite där men det känns lite meningslöst.

Sen ska man låta det dra en stund och efter det sak man köra full fläkt med öppna dörrar en stund, sen är det klart och luktar citrus.

Särkelä
2009-04-05, 17:59
vet att på jobbet hade vi en liten maskin man satte i ett medel i som man sprutade in nerre vid fötterna o sen satte i gång återcirkulationen sen fick det stå o gå ett tag.. sen jeklar var det frächt i bilen..

madnick
2009-04-07, 12:27
hoppas de är i kupén du menar att de luktar surt o inte om själva kylkretsen för den ska du verkligen inte mosa i ngt rengörningsspray...

madnick

mejn
2009-04-07, 12:36
Nej men hur skulle han kunna lukta i den,,

madnick
2009-04-07, 13:06
om han haft systemet isär tänkte jag mest på....