handdator

Visa fullständig version : Golf GTD -93



Struve
2009-03-30, 18:47
Hmm, undrar egentligen vad jag får för kommentarer nu....
Jag har haft en Golf GTi för ca 20 år sedan och sa "Aldrig mer en VW" men det är inte fel o ändra sig.
Nu blev det en en Golf GTD -93:a som ska piffas till då en garagegranne hade fått in en sådan.
Den var väl inte i sina bästa dagar när han fick dit den men nu ser den ok ut iallafall.

Kom med förslag på vad Ni skulle gjort på det yttre utseendet.
Avgasröret ska piffas till iallafall.

Fick på sommardäcken idag 215/35 18"
Snygga baklamps:
http://struve.se/web/bilar/Golf_GTD/images/20090330-171408.JPG

Helt ok framlampor med updatterad blinkerspaneler:
http://struve.se/web/bilar/Golf_GTD/images/20090330-171450.JPG

Junfors
2009-03-30, 19:35
Kan nog bli folk av dig med;). Kul du lägger upp en projekttråd i alla fall, praktiskt och billig bil att åka är det ju.

Japsdämpare blir väl fint på sotisen.

Lillen
2009-03-30, 19:56
Hahaaaaa VWälkommen Struve.
Fast du smyghänger ju här ibland.

En Riktig bil nu.
Det hade man inte trott om dig =)

Struve
2009-03-30, 20:29
Tackar, var bara slumpen som gjorde att det blev denna bilen plus att jag gillar inte Opels dieslar. (Skrev jag det där??)
Har sneglat en längre stund på VW diesel men tyckt att det ska vara GTD så man åker lite "sportigare".

'Japs' var en "bra" idé, funderar på lite större bromsar fram, ev intercooler.

Kommer nog att uppstå en del "dumma" frågor :o

pekka kiiskilä
2009-03-30, 23:09
Vackert Struve du är helt rätt med en golf diesel för åpels diesel är tydligen inte så bra,

Du ska ha en ic och ställa på den lite så går den riktigt bra nästan som en bensinare.
Du blir väl inte mobbad på opel forumet nu när du köpt en vw hehe.

P-plats.se
2009-03-30, 23:16
VWälkommen Struve!
Tror dock du kommer bli mer trackad av dina f.d. såkallade vänner i "rostklubben" men jag lovar att vi ska ta väl hand om dig!

Struve
2009-03-30, 23:19
Hihi, jag är ju fortfarande kassör i OSC men en del trackning kommer det nog bli.

Gillar bilen kraftigt kan jag utan omsvep säga, hoppas den inte bjuder på fööööör många otrevligheter.
IC kommer det att bli, lite påställd är den redan och inte orginalturbo heller.

J.L
2009-03-30, 23:25
Kolla igenom min projekttråd om du vill kika vad jag gjort med min det senaste året.

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=4329



Snygg bil, btw, samma baklampor som min, fälgarna skulle sitta fint på min med ;-)

Struve
2009-03-30, 23:43
Snygg, lite inspiration är aldrig fel.

Borbos
2009-03-31, 08:30
Ojojojojoj nu så börjar vi prata :)

Välkommen till insikt :)

Struve
2009-03-31, 10:40
Har monterat i min DVD-spelare med 7" skärm, dratt lite grov strömkabel bak till ett steg. Monterat in en 10" JBL-bas med tillhörande låda. Ska sätta i högtalare i hatthyllan men tycker det är lite synd att sabba en svart hatthylla utan hål, får nog bli en vända via skroten för att hitta en svart med hål :D

Måste byta dämpare fram då dessa verkar vara som ett par cyckelpumpar, ska kolla lite på www.ebay.de
Dimljus ska monteras i dom nedre hålen i kofångaren, motorvärmarens kontakt ska flyttas så den hamnar mer diskret.

Insikt att åka VW?? Jo, möjligt men jag är inte så märkesbunden att jag inte kan åka annat än Opel som jag gjort nu i ca 15-16 år ;)

Struve
2009-04-01, 19:51
I lördags loggade jag in på Transportstyrelsens hemsida och la in att Golfen skulle ställas på idag.
Ordnat försäkring så det var grönt med. *tumme upp*

Döm av min förvåning idag när jag kollade så var bilen fortfarande avställd när jag kollade
Ringde dom och förklarade hur jag gjort och att bilen skulle varit påställd vid dygnsskiftet till idag, altså 090401 och hon såg detta med.
Likförbaskat så började hon o dilla om att det är först inatt den kommer att bli påställd....
Men till slut erkände hon att det var ju som jag sa, ska bilen ställas på ett visst datum så ska det vara från och med det datumet, inte datumet dagen efter eller när dom känner för att ställa på den.
Frågade också om vad som kom till att hända om jag blev stoppad av polisen, ja avskyltning fast jag hade deras utskrift på att den var påställd från och med idag
Kul då jag förutsatte att bilen var påställd enligt begäran och kört med den idag till jobbet *arg*

Tack för den Transportstyrelsen........

Så Ni som ställer på bilen i dagarna, kolla verkligen att den är påställd för det pappret dom begär att man ska ha är enligt dom själva inte ett piss värt *hata*

Struve
2009-04-04, 23:18
En satans otur igår med punktering och avbruten nyckel 4-5 mil norr om Flensburg med bärgning som resultat. Lite pissed of blev jag när VW tydligen snålat in på det riktiga reservhjulet och istället placera in nått som kan kallas för reservhjul men i verkliga livet är ren skit.....

Iallafall, så fick jag ordning på lite annan skit idag när jag ändå varit vaken sedan 05:45 igårmorse.
2 nya nycklar fixades efter att fått ut den abrutna biten ur tändningslåset.
Fick bytt reglaget för vindrutetorkaren och placerat dom 2 reläna som sköter vindrutetorkaren och bakrutetorkaren på rätt plats.

En sak jag blev rätt nöjd med, jag låg o pressade lite på motorvägen ne, ändå drog den knappt över 0.5 milen ner.
Testade o dra ut den lite, 160km/h varvade det en del men det fanns uppenbarligen mer o ge. Dock blev det väl virvel i tanken :D

Struve
2009-04-06, 22:46
Hmmm, finns det någon som vill byta fälgs med mig??
Åka med 18" är nog lite väl hardcore på en brukshäck.....

Struve
2009-04-20, 21:39
Jahapp, första "riktiga" meket:

Började med att den lät illa, kollade remskivan på vevaxeln som vibrerade en aning. Började med att byta den vilket gick hyffsat enkelt förutom nånn dåre som dratt skruvarna för kung o fosterland......
Kände på vattenpumpen, det var nog därifrån ljudet kom, axeln glappade rejält, otroligt att den inte läckt vatten.
Bytte vattenpump med hus o allt, gick otroligt smidigt.
Justerade ner soppan en aning med då den dratt lite väl mycket, tyvärr drog jag nog ner den lite väl mycket :/
Satte dit en dörrkontakt till förardörrn så nu lyser innerbelysningslampan när man öppnar dörren :o

Så i det stora hela gick meket mycket bra med tanke på min ovana under en VW-huv

Lillen
2009-04-20, 22:17
Kollade du remskivan?
Sitter en svängningsdämpare där på dieseln.
Är den dålig eller blir dålig så kan det leda till kamremshopp och annat dyrare.
Så kolla att du har rätt skiva och att det är helt!

Struve
2009-04-20, 23:42
Var därför jag bytte den, att den gummiskiten var trasig, var därför remskivan vobblade på tomgång.
Och jo, jag visste redan att man måste ha rätt skiva :D

EDIT!! Tack för omtanken, man hade kunnat missa det om man inte tänker till och ser till svaret som finns framför näsan.
Var nog "butter" när jag skrev ovanstående svar igårkväll :o

Struve
2009-07-15, 20:06
Bilen är till salu, det är också ett projekt att få den såld, finns på "Annonsorget"

A4TDikcr
2009-07-15, 21:00
vart du så trackad av dinna kolegor i rostkubben?? hehe
ska kanshe inte säga so mycket som åkt en del Opel själv :P
är uppe i 2st Omega 3000 -88 & 89, 1st Omega Combi -92 med 3,6-24V motor hehe
och en Senator -88

Struve
2009-07-15, 21:12
LOL Ingen som trackat mig för att jag kör Golf, den år bra och billigt men har hittat en bra dragbil som är LB-reggad.

Så det är inte VW som det är fel på, gillar som sagt den här skitbra och den funkar som pendlar/jobbil