handdator

Visa fullständig version : hjälp! det svämmar över...



van vagare
2009-03-26, 18:01
världens antiklimax ! har en gti 8v -91 fire and ice tyskimport, som jag bytt koppling på precis startade upp den och körde 100 meter och skulle bara in i garaget igen och släppa lite på kopplingen . sen vill eländet inte starta .
den bara sprutar in bensin det rinner ner i motorn, ut i avgassystemet upp i vevhus ventilation mm. har kompression på alla cyl. drar jag säkringen till bensin pumpen startar bilen och kan gå i några minuter . funkar även att köra bilen på stargas . enda jag vet är att jag lyckades spruta lite vatten vid styrboxen . har haft loss kontaktstycket o kollat såg ok ut . vad kan ha hänt ? bilen har gått 23000 mil har väl varit lite svårstartad ett tag . jag har gnista bytt fördelar lock å rotor. och jag har tömt tråget på bensin ock /örjan

van vagare
2009-04-19, 21:17
världens antiklimax ! har en gti 8v -91 fire and ice tyskimport, som jag bytt koppling på precis startade upp den och körde 100 meter och skulle bara in i garaget igen och släppa lite på kopplingen . sen vill eländet inte starta .
den bara sprutar in bensin det rinner ner i motorn, ut i avgassystemet upp i vevhus ventilation mm. har kompression på alla cyl. drar jag säkringen till bensin pumpen startar bilen och kan gå i några minuter . funkar även att köra bilen på stargas . enda jag vet är att jag lyckades spruta lite vatten vid styrboxen . har haft loss kontaktstycket o kollat såg ok ut . vad kan ha hänt ? bilen har gått 23000 mil har väl varit lite svårstartad ett tag . jag har gnista bytt fördelar lock å rotor. och jag har tömt tråget på bensin ock /örjan

får väl svara mig själv alltid hjälper det nån ...

var iväg och hämtade en gti 91 som var avställd och raggarsänkt för tvåtusen kr som tydligen kommit från sydafrika . plogade mig hem till gbg och tog första givna för mig .. ut med styrenheten och slängde in den i min gti och bilen startade med en gång ...
fick dock byta olja på bilen eller rättare sagt bensin i oljetråget he..he.. för oljetrycks lampan började lysa ..
plockade isär min gamla box det första jag såg var en avbränd tråd på kretskortet . tänk så mycket en trasig trägårdslang kan ställa till med .
ska löda ihop kretskortet å sälja bilen nu kanske jag till och med gör vinst.. Örjan

danno
2009-04-19, 22:20
hade samma problem med polarens bil. var gång vi använde biltemas stora batteriladdare med starthjälp så brände vi boxen. tog 3 st innan vi kom på det=( tror den har ganska höga peaktoppar på starthjälpdelen.

daniel