handdator

Visa fullständig version : Köpråd Golf GTI V



nislas
2009-03-20, 19:04
Hejhej på er,

Efter att nu har kört VR6 Syncro i fyra och ett halvt år med härligt muller och utan problem så börjar det nu bli dags att sälja och satsa på något nyare. Har frestats av en R32 länge men tråkigt nog kommit fram till att det blir lite för dyrt. Istället har jag börjat titta på Golf GTI av årsmodellen 2005 eller 2006.

Ett köp börjar närma sig, har hittat en riktig pärla från 2006 som jag är sjukt intresserad av, en fundering bara.

Att köpa en bil färdigt chippad med ett chip från BSR, är det en bra idé? Chippat betyder ju att någon vill ha ut lite mera kräm ur maskinen och den är förmodligen lite hårdare körd också? Hur skulle ni resonera i det fallet?

Några andra tips ang. köp? Något speciellt man bör kolla efter? Alla tips mottages tacksamt!

canterbury
2009-03-20, 22:12
provat att söka på forumet?

bästa tippset om du är osäker, kör en koll med motormännen, de kollar allt. sen kan du strunta i alla tipps. de hittar oftast felen.

Balders
2009-03-20, 22:20
Hej, köp en gti orginal och trimma själv då vet vad som har gjorts på bilen enligt min synpunkt, finns ju en hel del att göra på en gti.
Lycka till med köpet du kommer inte ångra dig:)

nislas
2009-03-21, 17:43
Hej, köp en gti orginal och trimma själv då vet vad som har gjorts på bilen enligt min synpunkt, finns ju en hel del att göra på en gti.
Lycka till med köpet du kommer inte ångra dig:)

Jag är inte så värst intresserad av trimning, jag vill bara hitta en bil i bra skick som inte någon pinat livet ur. Nu råkade det sig att den bil jag hittat, som uppfyller de flesta av mina önskemål, är chippad.. Men så länge bilen är välskött och i skick så skadar det väl inte med några extra hästar ;)

Basti
2009-03-21, 19:39
Oroa dig inte, på detta forum finns MÅNGA besserwissrar o förståsigpåare, köp du den o va glad!

Premis
2009-03-21, 20:31
Oroa dig inte, på detta forum finns MÅNGA besserwissrar o förståsigpåare, köp du den o va glad!

Kanonråd Basti, har du inside info om hur skicket är på bilen och hurvida den varit misshandlad eller ej?

Nej, bara för att den är BSR trimmad så betyder inte det att den är slut, det handlar HELT om hur ägaren har tagit hand om den. Kan bara tillägga att om den är trimmad så har möjligheterna att snabbt mörda bilen kraftigt ökat. Så lyssna inte på alla besserwissrar och förståsigpåare som säger att en trimmad bil alltid är bättre än en otrimmad ..

Henrik.M
2009-03-21, 20:43
Oroa dig inte, på detta forum finns MÅNGA besserwissrar o förståsigpåare, köp du den o va glad!

Samt många som i slutändan sitter här och förbannar sig över när det gick åt helvete för att dom inte lyssnade. ;-)

Lika svårt att handla en bil som att laga en bil via en dataskärm.
Mitt sundaste tips.

Basti
2009-03-21, 20:48
Kanonråd Basti, har du inside info om hur skicket är på bilen och hurvida den varit misshandlad eller ej?

Nej, bara för att den är BSR trimmad så betyder inte det att den är slut, det handlar HELT om hur ägaren har tagit hand om den. Kan bara tillägga att om den är trimmad så har möjligheterna att snabbt mörda bilen kraftigt ökat. Så lyssna inte på alla besserwissrar och förståsigpåare som säger att en trimmad bil alltid är bättre än en otrimmad ..

Det jag menade var att lyssna på sig själv, skit i vad alla tycker, känns det rätt så köp den. Detta gäller förövrigt det mesta i livet....Med sunt förnuft kommer man ganska långt.

Köp o njut, här är ett klipp på min kärra:
http://www.youtube.com/watch?v=zrM8XQRrk60

Premis
2009-03-22, 10:14
Det jag menade var att lyssna på sig själv, skit i vad alla tycker, känns det rätt så köp den. Detta gäller förövrigt det mesta i livet....Med sunt förnuft kommer man ganska långt.

Köp o njut, här är ett klipp på min kärra:
http://www.youtube.com/watch?v=zrM8XQRrk60

Nej, du hävdade att de svar man får här oftast är helt meningslösa och irrelevanta. Det är dom inte. Är det din bil han skall köpa??

Basti
2009-03-22, 12:45
Nej, du hävdade att de svar man får här oftast är helt meningslösa och irrelevanta. Det är dom inte. Är det din bil han skall köpa??

Jo det är det, speciellt när det gäller köprådsfrågor eftersom alla har olika tycke o smak, mitt råd är fortfarande att lita på sig själv.

Nej, inte min bil han ska köpa vad jag vet..., glömde i mitt förra inlägg tillägga att det var min fd bil som visades på filmen.

Premis
2009-03-22, 18:53
Jo det är det, speciellt när det gäller köprådsfrågor eftersom alla har olika tycke o smak, mitt råd är fortfarande att lita på sig själv.

Nej, inte min bil han ska köpa vad jag vet..., glömde i mitt förra inlägg tillägga att det var min fd bil som visades på filmen.

Inte när det gäller en fråga om hur vida en trimmad bil är ett bra köp eller inte. Då är det inte tycke och smak som skall leda utan riktig fakta. Man kan tycka att en trimmad bil borde hålla för hur mycket som helst men i verkligheten så spelar det tyckande noll roll.

Mini_me
2009-03-22, 19:27
Innan tråden spårar ur totalt så kanske vi ska lugna ner oss lite.

Killen som starta tråden vill inte bara ha svar på om det är ett + eller - att köpa trimmad bil men även andra saker att kolla efter.

Så paja inte detta utan ta det via PM eller mail så att andra inte avskräcks att svara i denna tråd.


MvH // Lars Höstner

Basti
2009-03-22, 19:35
Inte när det gäller en fråga om hur vida en trimmad bil är ett bra köp eller inte. Då är det inte tycke och smak som skall leda utan riktig fakta. Man kan tycka att en trimmad bil borde hålla för hur mycket som helst men i verkligheten så spelar det tyckande noll roll.

För det första vill jag heller inte tråden ska spåra ur.

Vem ska komma med faktan? Ska du diskutera fram faktan på detta forum, för helvete, dax o vakna????!! Kan ju lika bra fråga Saida.

Henrik.M
2009-03-22, 19:41
För det första vill jag heller inte tråden ska spåra ur.

För en stund så trodde jag det var ett ärligt inlägg.



Vem ska komma med faktan? Ska du diskutera fram faktan på detta forum, för helvete, dax o vakna????!! Kan ju lika bra fråga Saida.

Och det var droppen som fick mitt tålamod att rinna över.
Tråden är härmed låst.