handdator

Visa fullständig version : Byta till xenon i helljus golf IV



firefightern
2009-03-18, 22:26
Tja, nu har jag fått min sats HID KIT H7, som ska in på helljus platsen i min golf GTI-02 ,men döm om min förvåning när jag kollade in utifrån på helljuslampan så sitter det för f-n en H1 där(hade ju inte kollat det tidigare givetvis), och alla experter jag frågat säger att det ska vara en H7 i xenon utförande ??? hur får man det att passa,, och nästa fråga jag har inte törs att prova ens å byta nån lampa med två svullna "våfflor" så finns det inte sportslig å tränga ner i det gyttret,så finns det nån i karlstad trakten som har erfarenhet och vill tjäna ett par hundringar så får ni gärna höra av er,jag grejar inte detta..
mail articfightern@hotmail.com eller.mob +47 97199452(jobbmobil)

Ciao Janne B i Karlstad

Golf_Gtr
2009-03-19, 06:57
Ska du få dit en H7:a på en H1:as plats då har du lite ombyggnad framför dig. Antingen monterar du det på ditt halvljus eller så byt satsen till H1.

R.S
2009-03-19, 10:45
Har fått vara med om en den del med Xenongrejer till min bil, bland annat sockel-meck. Eftermarknadslyktor tycks vanligen ha just H7 på både hel/halv och kan man ha den setup'en (med tillhörande xenongrejer), är väl det att föredra.

firefightern
2009-03-19, 12:05
Jo, jag tycker också att detta verkade skumt men ,jag får väl se hur det passar, och ta dem på bästa lämpliga plats...tråkigt med halvljus montering när man måste byta inför bes.
Mvh janne

Nossrep
2009-03-19, 17:42
Det är H7 på fjärrljuset om man har xenon på halv som standard, kanske
blivit ett missförstånd.

/Martin