handdator

Visa fullständig version : Torkar problem golf II



skön
2009-03-17, 12:26
När jag skulle åka till jobbet hände något konstigt.
Vindrute torkarna börja gå utav sig själv.
De går inte att stänga av. Min vilda gissning är att det är något relä som pajat?
Men vilket är relät för torkarna? Vart tvungen att dra säkringen för de skulle sluta. Åsikter tack :)

/Johan

skön
2009-03-18, 11:01
Ingen som har någon gissning? Vart med om detta konstiga fenomen?
Gårt bakre torkararmen på eget relä/säkring? För den går fortfarande på fullt spjärn. Kommer byte av relä göra någon nytta eller är de kasta pengarna i sjön?

/Johan

bullten
2009-03-18, 20:07
Ingen som har någon gissning? Vart med om detta konstiga fenomen?
Gårt bakre torkararmen på eget relä/säkring? För den går fortfarande på fullt spjärn. Kommer byte av relä göra någon nytta eller är de kasta pengarna i sjön?

/Johan

låter som om ett jordfel eller något åt det hållet faktiskt, testa även att ta ned dem panelerna som behövs för att komma åt det paketet som spaken till torkaren sitter i, ta loss kontaktstyckena om dem sitter där i närheten och kolla om dem slutar torka av sig själva, gör dem det är det väll glapp eller något som har blivit knas i paketet och gör dem inte det så är det förmodligen ett jordfel tror jag.

Mvh: Bullten

Henrik.M
2009-03-18, 20:14
Juckar och rucka försiktigt med nyckeln i t-låset efter du stängt av bilen alt banka med näven under ratten/kring t-låset.

Ett seriöst råd.

Kan nämligen vara eldelen bakom t-låset som gett upp & då får man mycket roliga och ibland konstiga fenomen.