handdator

Visa fullständig version : Fjäderbensstag Golf gti G60.???



LINDBLAD
2009-03-16, 12:09
jag har en gti g60. bilen är kittad med ganska hårda bilstein samt kv fjädrar, seriösa krängningshämare samt div förstärkningar och uppstyvningar i upphängning.
har lite problem med att bilen känns "svajig". gör de mycket skilnad med ett fjäderbensstag? hur är det ska man ha fram eller både fram och bak?
han jag köpte bilen av påstog att han spräkte vindrutan sist på banan pga detta!! tips trix???

Greenis
2009-03-17, 21:20
Du kan prova att byta bussningarna, det gör stor skilnad om dom gammla börjar bli dåliga. Att han skulle ha spräckt rutan på grund av fjäderbensstag har jag svårt att tro. Jag tycker inte att fjäderbensstag gör någon stor skilnad.

LINDBLAD
2009-03-17, 21:25
Du kan prova att byta bussningarna, det gör stor skilnad om dom gammla börjar bli dåliga. Att han skulle ha spräckt rutan på grund av fjäderbensstag har jag svårt att tro. Jag tycker inte att fjäderbensstag gör någon stor skilnad.

ok tack, några speciella bussningar eller typ allt?

Raz
2009-03-17, 22:07
Är den svajig fram eller bak?

Jag skulle först och främst rekommendera att du byter ut bussningarna i framvagnen och styrväxeln. Det kommer göra enorm skillnad om du har slitna originalbussningar idag.

Prata med DLI Teknik, dom säljer hårdarebussningar till mk2 www.dli-teknik.se

Ett fjärderbensstag hjälper till men inte alls lika mycket som fräscha bussningar. Att han skulle ha knäckt framrutan pga fjäderbensstag är väldigt osannolikt, skulle snarare tro att det är tvärtom eftersom ett fjäderbensstag hjälper till att styva upp karossen.

LINDBLAD
2009-03-17, 22:21
Är den svajig fram eller bak?

Jag skulle först och främst rekommendera att du byter ut bussningarna i framvagnen och styrväxeln. Det kommer göra enorm skillnad om du har slitna originalbussningar idag.

Prata med DLI Teknik, dom säljer hårdarebussningar till mk2 www.dli-teknik.se

Ett fjärderbensstag hjälper till men inte alls lika mycket som fräscha bussningar. Att han skulle ha knäckt framrutan pga fjäderbensstag är väldigt osannolikt, skulle snarare tro att det är tvärtom eftersom ett fjäderbensstag hjälper till att styva upp karossen.


Den känns svajjig fram och den är rätt så understyrd.

Greenis
2009-03-17, 22:59
Ok, då gör du som jag och raz skrev tidigare.

LINDBLAD
2009-03-18, 13:29
Ok, då gör du som jag och raz skrev tidigare.

Det ska jag, TACKAR.

tjipp
2009-03-18, 19:01
och efter det ställer du naturligtvis in alla hjukvinklar.. ett par grader här och där gör ju enorm skillnad!

golfii
2009-04-11, 16:18
Det ska jag, TACKAR.

bussningar som de andra rekommenderar är väl no 1. Men fjäderbensstag är för att de inte skall fjädra så i karossen o tex skarpa kurvor. Jag har själv ett bak inte fram. Detta för fram stabiliserar motorn upp såna fjädringar på ett annat sätt än bak. så bak kan vara att rekomendera om du inte blir nöjd:)