handdator

Visa fullständig version : Bilstein B12 erfarenheter och åsikter



joo
2009-03-14, 15:09
Jag har kikat en del på Bilstein B12 väghållningskit till Sciroccon. De kostar ju en slant så jag skulle gärna vilja höra lite åsikter om dessa. Är det något att ha? Vilka andra likvärdiga laternativ finns? Vill dock inte ha coilover tror jag... hade inte tänkt sänka bilen tokmycket direkt. Finns det nån annan återförsäljare än forza i sverige?

Barbapappa
2009-03-15, 17:39
Likvärdiga alternativ borde väl vara H&Rs 'cup-kit' ( www.bilmodecenter.se ), Koni har väl också nåt kit säkert.

Men coilovers från välkända tillverkare är ju aldrig fel (t.ex. tidigare nämnda), och att man behöver sänka mer bara för att man har coilovers vet jag inte var du har fått ifrån. De flesta kiten sänker väl från 30mm och neråt, så man kan ju köra dom i högsta läget om man nu vill, då syns det knappt. ;-)

joo
2009-03-15, 22:13
Nja, att man måste sänka mer med coilovers är ju förståss inte sant. Menade mer att jag inte behöver ha den möjligheten. Att jag inte vill ha coilovers beror väl mer på att jag har fått för mig att de är betydligt hårdare än vanliga väghållningssatser, men det kanske jag har fått om bakfoten? Bilen kommer gå mest på gatan och förhoppningsvis nån gång i bland på bana varför lite åkkomfort prioriteras...

razer
2009-03-15, 22:57
Coilovers är oftast inte hårdare än "sänkningssatser" eller väghållningssatser.

Köper man en bra uppsättning coilovers är de "mjukare" att åka med men hårdare när det behövs.

Barbapappa
2009-03-16, 19:26
SKa du ha den mest till gatan så är h&r's cup-kit mest 'bang for the buck' tycker jag, bra grejer och kostar väl runt 5 papp om man köper dom här i landet.