handdator

Visa fullständig version : Pulverlackering!!!



GTIEXTREME
2009-03-14, 14:52
Jag behöver era åsikter ang pulverlack för jag är lite kluven själv.
Ska lämna iväg en framvagnsbalk på blästring till jettan och sen hade jag tänkt att få den pulverlackad. bra eller dåligt med pulver på balken..
Tacksam för svar....

Greenis
2009-03-14, 15:23
Pulverlackering är bra som f*a.
Det som kan bli problem är om du skall lacka den innan du sätter tilbaka det.
Då är det nästan bättre att sätta i den först och lacka sen.
Men hör med din lackerare han vet.

GTIEXTREME
2009-03-14, 15:48
Pulverlackering är bra som f*a.
Det som kan bli problem är om du skall lacka den innan du sätter tilbaka det.
Då är det nästan bättre att sätta i den först och lacka sen.
Men hör med din lackerare han vet.


Vill inte lacka den när den sitter på plats.. vill göra det riktigt från början

jooeell
2009-03-14, 18:37
det går inte pulverlackera på plats när man pulverlackerar så lägger man på ett negativt lddat pulver och biten som man ska lackera är positiv så de dras till varandra sen har man delen i en ugn i flera hundra grader under en tid vet inte hur länge dock

Greenis
2009-03-14, 20:08
Ok, jag har bara lackat en uppsätning fälgar så jag visste inte att man inte kunde lacka det när det satt i. Jag är nöjd som fan med fälgarna jag lackade.

Men hur funkar det att svetsa i plåten när den är pulverlakerad???

ovredsson84
2009-03-14, 20:12
Ok, jag har bara lackat en uppsätning fälgar så jag visste inte att man inte kunde lacka det när det satt i. Jag är nöjd som fan med fälgarna jag lackade.

Men hur funkar det att svetsa i plåten när den är pulverlakerad???


Det går men får ju slippa bort färgen först, sen finns risk att det släpper, där du slipat och svetsar..

Greenis
2009-03-14, 20:23
Ok, som vanligt då.
Men är det inte j***** svårt att lägga ny lack över svetsfogen och få det att snyggt ut mot pulverlacken?

ovredsson84
2009-03-14, 22:29
Det e nog inget svårt men tror inte det blir så snyggt...

freddan84
2009-03-15, 15:13
hej.
arbetar med pulverlack och har bara lovord om det. funkar klockrent och speciellt på utsatta delar såsom bärarmar och balkar. när jag lackat mina delar har jag varit väldigt noggran med först grundfärgspulver, färg, sen klarlack över detta. då står det emot rikigt ordentligt.
lycka till!

// Freddan

GTIEXTREME
2009-03-15, 20:16
hej.
arbetar med pulverlack och har bara lovord om det. funkar klockrent och speciellt på utsatta delar såsom bärarmar och balkar. när jag lackat mina delar har jag varit väldigt noggran med först grundfärgspulver, färg, sen klarlack över detta. då står det emot rikigt ordentligt.
lycka till!

// Freddan

oki.. det låter bra..
vad ska d va för klarlack? eller det vet personerna som pulverlackat "delen".
då kan man pulverlacka ok m.m
vad har ni för priser på pulverlack?
Svarta detaljer passar väl bra ihop till mörkblå jettta?

freddan84
2009-03-16, 10:54
det går inte pulverlackera på plats när man pulverlackerar så lägger man på ett negativt lddat pulver och biten som man ska lackera är positiv så de dras till varandra sen har man delen i en ugn i flera hundra grader under en tid vet inte hur länge dock

ca 230 grader 10-12 minuter beroende på godstjocklek, material osv...

finns två varianter av pulverlackering. eletrostat lackering den "vanliga" som nämts ovan.

Glader60
2009-03-16, 23:28
Se till att du får bort allt inne i balken. Underredsmassa och annan tidigare färg så den inte smälter och rinner ut på din nyrengjorda balk!