handdator

Visa fullständig version : Fråga ang laddtryck samt metallspån i slangen från kompressorn corrado g60



lundsbrunn
2009-03-12, 13:07
tänkte bara höra med er om en sak.

jag drog ur min g60 i dag. och vid 5000 varv så ladda den 0,6 och vid 6000 varv ladda den 0,7. ska en original g60 ladda så

titta i slangen mellan kompressorn och ljuddämparen det var finn olje hinna där. men jag kände i ljuddämparen så var det lite spåren

men det finn inget miss ljud lyssna även mer skruvmejseln på kompressorn och hörde bara lite vinnande

Mini_me
2009-03-12, 13:50
1: Har du inte redan en tråd om detta?

2: Vad är det du vill ha svar på?

lundsbrunn
2009-03-12, 14:12
1: Har du inte redan en tråd om detta?

2: Vad är det du vill ha svar på?

om den ska ladda så?

och om de spånorna jag hitta i ljud dämparen om det gör nåt det va inte mycket men lite

Mini_me
2009-03-12, 14:22
Spån är aldrig bra.

Hur den ska ladda kan nån annan svara på..

lundsbrunn
2009-03-12, 14:28
Spån är aldrig bra.

Hur den ska ladda kan nån annan svara på..

nä det vet jag. men tycker det är konstigt att det har blivit spånor. för den går ju bra som helst. inga miss ljud laddar 0,7 vid 6000 varv på 3.

det var ju inte mycket spånor men än då. renovera de ju i höstas jag drar sällan ur den. det va väldigt små spånor som va i ljud dämparen. men inget i slangen å inget slam som det va innan jag renovera. är det nån risk att jag motse renovera den igen?

tack i förhand för svaren

lundsbrunn
2009-03-12, 19:16
jag renovera den sj. men jag va mycket försiktig och noggrann..

så jag kan av lugn då eller

så lite spåner gör inget?

den går ju hur finit som helst. och den laddar 0,7 på 3 vid 6000 var.
inget miss ljud eller gråt gäg
tänkte bara fråga vad ni tror

vill verkligen inte renovera den igen hoppas att dom små spånerna inte gör nåt

R.Grönberg
2009-03-12, 23:43
Spån låter ju givetvis inte bra, dock så länge den laddar som den ska och inte låter illa så hade jag inte oroat mig överhuvudtaget iaf inte renoverat den.
Torka ur slangen och se om det kommer mer?

Annars om du ändå renoverat den och det kommer mer får du la dela den och kika vad som står fel

Henrik.M
2009-03-12, 23:51
Känns nu som att budskapet om att man inte behöver "uppa tråden/fråga samma sak flera gånger" gått fram.
Räcker med att 1 person säger det.

Behöver mao inte upprepas fler gånger i denna tråd.

Svara på frågorna istället om ni har något att tillföra , har ni inget att tillföra låt dom som har det göra det när tid till det finns.

Trådskaparen har ett PM jag gärna vill att du läser.

Har även ändrat rubriken så den är mer beskrivande.

lundsbrunn
2009-03-13, 00:16
oki ska göra deta...

det kändes som mental spåner i ljuddämparen dom var väldigt små... det fanns inga i slangen.

Som jag har förstått det rätt så ska det va en tunn olje hinna i slangen.. det är det.

den laddar 0,6 vid 5000varv på 3 och 0,7 vid 6000varv. är lite osäker om den ska ladda så.. den är helt original.

och det finns inga miss ljud alls.

jag tog en skruvmejsel och lyssna med det ända jag hörde va ett litet vinnande ljud är de som det ska ??

detta är min första g60 ni får ursäkta mig om jag frågar mycket eller tjatar men som sak har ingen lust att renovera igen..

jooeell
2009-03-13, 01:17
varför denna ångest hela tiden? hehe... kör tills det rasar då vet du ju vad felet var =P det är inte raketmotorer vi håller på o meckar med och är det inget mer än du känner dig osäker så sälj bilen... nej men allvarligt man kan inte gå o oroa sig hela tiden vad som kan gå sönder då kan man ju inte ha något roligt med bilen... för det var väl därför du köpte en G60 för att ha en rolig bil inte för att åka omkring o "poosa" med!?

o ja laddet verkar rimligt för en orginalare G-ladern är ju ingen pump i den bemärkelsen som en turbo utan den accelererar bara luften och laddet ökar med varvtalet

canterbury
2009-03-13, 08:44
vet inte alls vad man får säga om tipps på andra sidor, men då jag själv kört g60.... www.corrodoclubsweden.com

Henrik.M
2009-03-13, 12:12
detta är min första g60 ni får ursäkta mig om jag frågar mycket eller tjatar men som sak har ingen lust att renovera igen..

Inget fel i att fråga bara man håller forumnetikett.
Det jag skrev om i PM:et. =)

lundsbrunn
2009-03-13, 13:43
varför denna ångest hela tiden? hehe... kör tills det rasar då vet du ju vad felet var =P det är inte raketmotorer vi håller på o meckar med och är det inget mer än du känner dig osäker så sälj bilen... nej men allvarligt man kan inte gå o oroa sig hela tiden vad som kan gå sönder då kan man ju inte ha något roligt med bilen... för det var väl därför du köpte en G60 för att ha en rolig bil inte för att åka omkring o "poosa" med!?

o ja laddet verkar rimligt för en orginalare G-ladern är ju ingen pump i den bemärkelsen som en turbo utan den accelererar bara luften och laddet ökar med varvtalet


oki.. jag tycker det är konstigt att jag inte har miss ljud eller nåt
den går lika bra det kan inte ha nåt med att jag har bytt olja i motorn.
eller om det är mental pulver det var ju väldigt smått

R.Grönberg
2009-03-13, 13:47
vad jag fattat det som har du metallspån i oljan, i slangen mellan g-lader och insuget?

lundsbrunn
2009-03-13, 14:07
vad jag fattat det som har du metallspån i oljan, i slangen mellan g-lader och insuget?

nej det har jag ej... bara i kompressorn ljud dämparen. det va inte mycket och dom va väldigt så...

innan jag renovera den så var det grått gäg i den slagen och den var väldigt slö.
det fans inga tättingar på en sida på kompressorn då.. plus så hade jag miss ljud. inget av de finns nu.. utan i den slagen så är det en tunn olje hinna .
men det är spåner eller mental pulver i ljuddämparen det var väldigt smått

lundsbrunn
2009-03-14, 12:25
jag titta i dag om det fanns spåner eller mental pulver
och det fanns knappt nåt lite hade jag på fingret men inte som så mycket som sits kanske blir så det sliter har ju knappt inte dart ur den till 6000 förut så

kanske inte är nån fara

lundsbrunn
2009-03-15, 02:07
jag tycker den värkar slö på låga varv.. men inte på öga varv vad beror de på??
kan det va tandkablarna eller nåt???