handdator

Visa fullständig version : Torkarblad



magnusT
2007-06-07, 11:13
Ska byta torkarblad på min golf -99. Har kollat lite på dom nya "flata" bladen, är dessa bra eller ska man köpa dom gamla vanliga? Prismässigt är det ju ingen stor skillnad.

Mr dOhC
2007-06-07, 13:23
Kolla den här tråden på gamla forumet:

http://www.gtiklubben.nu/old/forum/showpost.pl?bd=gtiforum&nr=416237&mode=flt&Search=true&Forum=All_Forums&Words=torkarblad&Match=Entire Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=allposts#Post488988

Själv kör jag med biltemas flata blad och dom funkar bra tycker jag

VWGolIV
2007-06-07, 15:29
Jag har kört rätt länge med mina nu och de fungerar kanon än så länge =)

eldinos
2007-06-08, 07:47
jag använder "valeo silencio x-trm", kan rekommendera helt klart.

magnusT
2007-06-08, 08:08
Blev ett par bosch aerotwin, kostade 410. Stor skillnad mot den gamla modellen.

JWO
2007-06-08, 09:28
Blev ett par bosch aerotwin, kostade 410. Stor skillnad mot den gamla modellen.

Har fått i uppdrag att byta mammas torkarblad på hennes Golf V, vad tycker ni man ska ha på den? Orginal eller nåt annat?

Bengan.U
2007-06-08, 11:01
Hej.

Men uj uj uj ! Sätter ni på delar
från Bilbuttricks på era bilar ?
De brukar ju alltid vara ett sånt
"protesterande" mot deras saker/reservdelar :-)
"- De ska vara orginal så klart! " brukar det
ju alltid stå i trådarna hehehehe

MVH/Bengan.U

VWGolIV
2007-06-08, 14:27
Bengan: Kan hålla med dig att vissa saker ska vara orginal, men torkarblad är typ samma skit överallt, bara priset som skiljer.

När det gäller motordelar och bromsar så köper jag orginal eller av återförsäljare som har bra delar, ex mekonomen och adcenter typ =)

Wargen023
2007-06-08, 15:44
Har fått i uppdrag att byta mammas torkarblad på hennes Golf V, vad tycker ni man ska ha på den? Orginal eller nåt annat?

Jag har precis efter många om och men fått tag på torkarblad till min GTI, de enda som verkar passa är original som VAG behöver ett par dagar för att få hem. Jag har letat på massa mackar utan resultat, mekonomen fick två försök att ta hem torkarblad men lyckades inte.

Jag räknade med att kunna köpa torkarblad på vilken mack som helst men det är alltså beställningsvara hos VAG. Har alla GTIer specialfästen de som är till Golf V passar då inte min.