handdator

Visa fullständig version : Infästning till bakaxeln mk1



Greenis
2009-03-08, 16:55
Efter ett missöde med en idiot som bogserat bilen i bakaxeln så har jag hittat flera fel :(
Det alvarligaste är att infästningen emot karossen är av på vänster sida.
Det är ganska bra med rost runt och när han bogserde så fick fästet nog och sa upp sig. Är det någon som vet om man kan köpa dessa fästen och eventuelt var? Kan man ta dom ifrån en 2a? Dom är ju lättare att hitta på skroten.
Eller finns det någon som har en kaross som kan sälja mig dessa fästen?

Länken till tråden om bogseringen, med BILD.
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=8370

golf666
2009-03-08, 18:09
Efter ett missöde med en idiot som bogserat bilen i bakaxeln så har jag hittat flera fel :(
Det alvarligaste är att infästningen emot karossen är av på vänster sida.
Det är ganska bra med rost runt och när han bogserde så fick fästet nog och sa upp sig. Är det någon som vet om man kan köpa dessa fästen och eventuelt var? Kan man ta dom ifrån en 2a? Dom är ju lättare att hitta på skroten.
Eller finns det någon som har en kaross som kan sälja mig dessa fästen?

Länken till tråden om bogseringen, med BILD.
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=8370

aj då :(

Vet ej om man kan köpa dessa infästningar, du får väl höra med ngn firma som säljer ekonomi plåtar!!

Och som vi skrev i din tidigare tråd om att bakaxeln INTE passar från mk2 -> mk1! Så kommer självklart inte infästningarna från mk2 inte heller passa..

Alt. köpa en annan kaross att bygga på?!
Den såg lite lätt nergången ut den du länka till på bilden..

Greenis
2009-03-08, 18:16
Jag mistänkte att fästena inte skulle passa. Men jag vill bygga på denna karossen, i värsta fall får jag skära ut fästet på höger sida och lämna dom till en firma som kan göra nya på mått.

ovredsson84
2009-03-08, 19:04
Tjena... jag har svetsat upp mina men precis när jag var klar så såg jag att det finnas i ekonomi plåt.. kommer tyvärr ej ihåg var det var men dat var på nätet jag såg det. om det var på autodelar (tror detheter så) i göteborg eller vimmerbysbildemontering.

A.V
2009-03-08, 19:40
Finns på bla, Mekonomen,heter rambalk längsgående med bakaxelfäste.kostar 252 kr.

A.V

Greenis
2009-03-08, 22:42
Ok, tack för svar.
Jag skall gå in och beställa detta nu med en gång.
Älskar detta forum, det är så j*vla lätt att få hjälp.
Tusen tack.