handdator

Visa fullständig version : Blinkande klocka (Golf 4)



mtm
2009-03-06, 02:21
En olycka händer sällan ensam, eller hur uttrycket nu går...

Upptäckte idag att belysningen till klockan på instrumentpanelen blinkar.

Det är alltså inte hela instrumentbelysningen som blinkar, utan bara belysningen i det lilla fönstret (det med klockan) under varvtals-mätaren som blinkar.

Jag skulle inte kalla blinkande regelbundet, dvs med jämna intervall, men det slutar inte att blinka.

Bilen är en Golf GTI 00a.

Vad kan vara fel?

mtm
2009-03-07, 21:14
Kan det vara så att jag råkat ut för ett unikt problem?

Nää...

VWGolIV
2009-03-08, 01:44
Har aldrig läst någonstans om detta problem.

Vet inte vad det sitter för lampor eller så, har aldrig öppnat ett instrument, men det kanske är glapp i en lampa om där nu är sådana. ?!?

mtm
2009-03-08, 14:50
Har aldrig läst någonstans om detta problem.

Vet inte vad det sitter för lampor eller så, har aldrig öppnat ett instrument, men det kanske är glapp i en lampa om där nu är sådana. ?!?

Nej, jag kunde inte ens hitta något på vwvortex forum.

Jag vill inte utesluta glapp, det är säker det, men jag har inte lyckats framkalla "blinket" med diverse smek (läs: våld) vilket jag tycker är lite konstigt...

Men men, spelar inte så stor roll... blir till att riva instrumentpanelen bara. Nu vet jag iaf att det inte är ett vanligt fel.

993turbo
2009-03-08, 16:43
Nej, jag kunde inte ens hitta något på vwvortex forum.

Jag vill inte utesluta glapp, det är säker det, men jag har inte lyckats framkalla "blinket" med diverse smek (läs: våld) vilket jag tycker är lite konstigt...

Men men, spelar inte så stor roll... blir till att riva instrumentpanelen bara. Nu vet jag iaf att det inte är ett vanligt fel.

dt kan vara fel på lampan, då jag fått liknande problem med en bromsljuslampa som funka lite som den ville, tråden hadde gått av men låg endå på och vid vissa tillfällen så gick dom isär och den sluta lysa. så mitt råd är att bta lampan . lycka till.

vw_fantasten
2009-03-09, 22:55
Bägge min blinkar.. har funderat länge på va de kan va..?
o min är en 99a