handdator

Visa fullständig version : Nån som kan etka? Problem med xenon/vag



robban81
2009-03-05, 19:43
Hej!

Nivåregleringen på min passat -04 fungerar inte (xenon). Har felsökt lite och sett att kontakten på den främre nivåsensorn är knäckt/trasig, och att resterna av kontakten har blivit intryckt åt fel håll i sensorn, så den har inte haft kontakt. Stiften i sensorn är som tur är hela.

Nu till problemet. Knallade in på min lokala vag handlare och tänkte beställa en ny kontakt. men han förstod som vanligt inte vad man behöver, skummade igenom datorn och sa: "njae det går inte beställa bara den, du måste beställa hela kabelnätet inklusive ny styrenhet" vilket jag tyckte lät konstigt?

Inte första gången jag råkar ut för detta, när dom klassiska clipsen till fönsterhissarna gick sönder till min golf 4a så sa han att jag behövde köpa hela dörrplåten inklusive motor, när jag beställde en avlastningsventil fick jag en tryckklocka till vevhusventilationen osv.

Så finns det nån som har tillgång till etka eller vet nåt om detta vore jag tacksam.

Menar inte att klanka ner på vag eller så, har jättebra service för övrigt, men det är som att prata med en vägg när det gäller reservdelarna :/

/Robban

Norpan
2009-03-06, 09:26
Finns med i ETKA!

Kontakt hus för nivåsensor 6-poligt : 7M0-973-119
Använd dessutom 1st 3C0-972-841
Stift med kabel till kontakten heter: 000-979-009

robban81
2009-03-06, 17:45
Tack så mycket för det svaret!