handdator

Visa fullständig version : Megasquirt med hallgivare??



Quattro_mannen
2009-03-03, 21:43
Har lite funderingar att montera Megasquirt på min etta,
men ENDAST för styrning av tändningen...
Går det att "trigga" med org. hallgivaren i fördelaren?
Om någon gjort detta vore det kanon med lite tips och ev. kopplingschema...

razer
2009-03-03, 21:57
Det ska gå, har inte gjort det. Man kopplar in sig på kabeln mellan hallgivaren och tändförstärkaren.

vr6_mannen
2009-03-04, 18:23
japp jag körde med ut så på min golf... men fick inte det att funka så bra bara massa strul... läste att fler hade problem med det .... men vilken box ska du kör med då..

Quattro_mannen
2009-03-04, 18:50
japp jag körde med ut så på min golf... men fick inte det att funka så bra bara massa strul... läste att fler hade problem med det .... men vilken box ska du kör med då..

Okej...jag har INGEN koll på Megasquirt men jag tror det heter V2.2....
Har en bekant som säljer färdiga kitt och delar till M....
Har någon andra tips på ett prisvärt programerbart tändsystem för mitt ändamål så vore det kanon...
Behöver egentligen bara gå att justera tändkurvan,inget annat.

vr6_mannen
2009-03-04, 18:53
Okej...jag har INGEN koll på Megasquirt men jag tror det heter V2.2....
Har en bekant som säljer färdiga kitt och delar till M....
Har någon andra tips på ett prisvärt programerbart tändsystem för mitt ändamål så vore det kanon...
Behöver egentligen bara gå att justera tändkurvan,inget annat.

oki ja det vara samma som jag hade på min innan.. men jag slängde bort mitt... men jag körde med soppa med... oki ja eller så får du sätta vev axel givare... ja jag har för mig att msd har någon box som man ska kunna ställa tänd kurva med...

ypzilon
2009-03-04, 20:32
Jag tar signalen till mitt MS från hallgivaren. Inga som helst problem.

vr6_mannen
2009-03-05, 17:51
Jag tar signalen till mitt MS från hallgivaren. Inga som helst problem.

oki är det med ett v2.2 för mitt hade jag bara problem med hela tiden gnistan försvan sen kom den igen... löste på deras forum att där är några som hade samma problem så...

Quattro_mannen
2009-03-05, 21:22
Låter inte speciellt trevligt isf....kanske bäst att tänka om..???
Några fler erfarenheter???

squid
2009-03-06, 01:25
lånar tråden lite, utan att vara allt för elak =)

har planer också att stoppa in ett Mega skvätt i bilen.. dock en mk2 gti 16v (kr motor)

vad äre som behövs göra förutom själva boxen och härvan..

har noll koll på vad som mer behövs förutom just själva megasquirten, och vore jätte tacksam för svar via pm..(för att slippa pajja tråden för Quattro_mannen)

vill försöka få bilen körbar till sommarn iaf :)

Quattro_mannen
2009-03-06, 21:08
lånar tråden lite, utan att vara allt för elak =)

har planer också att stoppa in ett Mega skvätt i bilen.. dock en mk2 gti 16v (kr motor)

vad äre som behövs göra förutom själva boxen och härvan..

har noll koll på vad som mer behövs förutom just själva megasquirten, och vore jätte tacksam för svar via pm..(för att slippa pajja tråden för Quattro_mannen)

vill försöka få bilen körbar till sommarn iaf :)

Vi kan göra denna tråd till en Megaskvätt tråd om ni vill.....upp med allt ni vet
plus och minus..bara roligt att få info.

vr6_mannen
2009-03-07, 15:19
ja det är ju skoj och se hur måga som kör med det ... och vad dom har haft för problem med det