handdator

Visa fullständig version : Navigation Golf V ?



mr_mike
2009-03-01, 10:10
Funderar på att köpa mig en Golf V Gti nu i vår. Har några punkter jag vill bilen ska uppfylla. En av dem är att jag vill ha den stora stereon med navigation i.

Men säg nu att man köper en utan är det då möjligt att köpa den stora stereon med touch screen och navi i och sätta in. Går det göra sjölv eller ett jobb för auk verkstad? Mer saker man måste ha t.ex multiratt för att det ska funka?

Vart kan man köpa såna beggagnade tänkte jag på i första hand?


Tacksam för alla svar.

Mvh Micke

Cess
2009-03-01, 12:50
Har själv en Gti 08,med vanliga mp3 spelaren,finns ju på blocket där en kille säljer orginal navi för ca 7000kr..eller ebay:).jobbar själv på auk Vw verkstad.de ska inte vara raketforskning :) men ja föredrar o köpa en med allt i man önskar sig.,bättre så än att hålla på och greja själv.

mr_mike
2009-03-01, 14:45
Jo iofs men det är inte så många som väljer till det tyvär. Har koillat runt lite och det verkar vara svårt att hitta någon som har automatlåda och navi. :)


///Micke

anri52
2009-03-01, 15:12
Det är inte svårt att byta själv (plug and play)
Tar ca 30min

mr_mike
2009-03-02, 13:55
Det är inte svårt att byta själv (plug and play)
Tar ca 30min


Mistänkte det efter att jag gogglat runt lite så hittade jag en del info. Och lite begade lådor att skicka i.

Så nu blir det väl att leta en välutrustad Golf V Gti med DSG låda :)


///mICKE

mr_mike
2009-03-16, 09:51
En fråga till. Måste multiratt finnas för att man ska kunna stoppa i en Navi???


///Micke

anri52
2009-03-16, 13:17
Jag är nästan säker att man inte behöver multiratt. mvh

Henrik.M
2009-03-16, 17:13
Behövs inte multiratt.

Sen att det är plug and play är halva sanningen.

Man bör anpassa stereon till bilens övriga utrustning , man behöver inte men man bör om man vill få ut fulla funktioner.

Det du anpassar är vilket sounsystem bilen har , om den har backvarning , aux ingång , aktiva högtalere eller inte , multiratt eller inte etc etc.

Fuktionerna må fungera även utan anpassning.

För den som tvekar på vad det jag skriver : http://dk.openobd.org/vw/rns.htm#37_mfd2_dvd