handdator

Visa fullständig version : Bränslebespararen



emilson
2009-02-28, 12:58
Satt och surfade runt på internet och kom in på denna sida http://www.drivmedelstekniksverige.se/

Fungerar verkligen detta? Har sökt här på forumet men inte hittat någon tråd om detta.

Mulder-_-
2009-02-28, 15:19
Satt och surfade runt på internet och kom in på denna sida http://www.drivmedelstekniksverige.se/

Fungerar verkligen detta? Har sökt här på forumet men inte hittat någon tråd om detta.

Fungerar givetvis inte.

Sparar pengar
En lönsam investering som betalar sig på kort tid. Besparingen med installerad Bränslesparare varierar mellan 20 och 40 procent.

Dagens roligaste läsning, varför inte dra till med 50 % när man ändå håller på :-)

ypzilon
2009-02-28, 15:43
Jag tror inte heller på produkten, det har ju funnits liknande iaf sedan jag tog KK och ännu har ingen tillverkare satt ngt liknande i sina bilar...

Lite underligt bara att de lämnar 120 dagars ångerrätt.

Joda
2009-02-28, 17:25
Jag tror inte heller på produkten, det har ju funnits liknande iaf sedan jag tog KK och ännu har ingen tillverkare satt ngt liknande i sina bilar...

Lite underligt bara att de lämnar 120 dagars ångerrätt.


Tror man kommer att ångra sig betydligt längre än 120 dagar.. antagligen hela livet om man köper en sådan ;) haha... Vilka idioter

emilson
2009-02-28, 17:46
Var väl som jag trodde då!

emilson
2009-03-02, 16:56
Vore kul att få en "förklaring" från någon kunnig!=) Och inte massa som bara skriver att det fungerar aldrig..

korko
2009-03-02, 17:07
I stort är det väl att man övergår från laminär strömning till turbulent ströming. http://sv.wikipedia.org/wiki/Turbulent_str%C3%B6mning

mvh

Drivmedelsteknik
2009-04-09, 19:03
I och med den turbulenta luftströmmen får man en bättre fördelning mellan luft och bränsle, vilket gör att laddningen i cylindern blir mer lättantändlig. En bättre förbränning registreras av lambdasonden och bränsletillförseln stryps.
På så vis utnyttjar man bränslet på ett bättre sätt vilket ger en bränslesnålare motor med renare avgaser och aningen fler hästkrafter.
Som exempel kan nämnas att Volvo 740 med B230E drar ner sin bränsleförbrukning med 2-3 dl/mil (blandad körning).
Biltillverkare har lösningar som fungerar enligt samma princip - bättre fördelning ger bättre förbränning. Bl.a. har Mercedes ett blandningshus för att optimera sin fördelning.

mejn
2009-04-09, 19:28
A men tjena 800:- och jag är fortfarande mycket tveksam, och om man mot all förmodan skulle vilja ha en så kan det inte vara så svårt att klippa upp och vrida till nån gammal konservburk eller liknande..
Jag kan gå med på teorin men tyvärr tror jag inte att den går att omsätta i praktiken så att det märks, ungefär lika effektivt som en el-turbo alltså inte alls.

emilson
2009-04-09, 20:27
I och med den turbulenta luftströmmen får man en bättre fördelning mellan luft och bränsle, vilket gör att laddningen i cylindern blir mer lättantändlig. En bättre förbränning registreras av lambdasonden och bränsletillförseln stryps.
På så vis utnyttjar man bränslet på ett bättre sätt vilket ger en bränslesnålare motor med renare avgaser och aningen fler hästkrafter.
Som exempel kan nämnas att Volvo 740 med B230E drar ner sin bränsleförbrukning med 2-3 dl/mil (blandad körning).
Biltillverkare har lösningar som fungerar enligt samma princip - bättre fördelning ger bättre förbränning. Bl.a. har Mercedes ett blandningshus för att optimera sin fördelning.

Bjud mig på en istallation i min micra så kan jag skriva här sen om det gav något resultat=) Deal?

zoddri
2009-04-09, 20:31
Inte för att anklaga nån men.. Kanske börjar bli läge för en moderator att kolla om användarna emilson och Drivmedelsteknik har liknande ip? :)

Henrik.M
2009-04-09, 20:50
Inte för att anklaga nån men.. Kanske börjar bli läge för en moderator att kolla om användarna emilson och Drivmedelsteknik har liknande ip? :)

Hade det varit så hade jag agerat.

zoddri
2009-04-09, 21:10
Hade det varit så hade jag agerat.

Ållrajt, det såg lite väl uppenbart ut bara :) Hoppas ingen tog illa upp

emilson
2009-04-09, 21:35
Ållrajt, det såg lite väl uppenbart ut bara :) Hoppas ingen tog illa upp


Haha hur många gin tonic har du druckit egentligen?

zoddri
2009-04-09, 22:02
Haha hur många gin tonic har du druckit egentligen?

1. Två användare som heter Emil och är från Luleå.
2. Första som företagsrepresentanten gör är söka upp en gammal tråd (startad av den andra emil) och kommentera i den.

Jag har sett mera långsökta sammanträffanden :)

(dessutom är min gin tyvärr slut)

razer
2009-04-09, 22:32
Om "grejen" fungerar borde det vara mätbart på rullande landsväg/rototest.
Mer effekt -> lägre förbrukning...

Visa gärna ett opartiskt test med bromspapper innan och efter.

emilson
2009-04-09, 22:34
1. Två användare som heter Emil och är från Luleå.
2. Första som företagsrepresentanten gör är söka upp en gammal tråd (startad av den andra emil) och kommentera i den.

Jag har sett mera långsökta sammanträffanden :)

(dessutom är min gin tyvärr slut)

Det är väl klart att alla vill heta emil, snyggare namn existerar inte. Jag har ju några inlägg på denna sida också och varit medlem ett tag...Borde väl säga en del. Och ja det bor fler än 2 personer i Luleå;)

(aj aj då får du stå i påsk kön på systemet imorrn då)