handdator

Visa fullständig version : Vindruta MKII passar till vilken bil?



Smurfen
2009-02-25, 23:23
Om jag har en vindruta från en Golf GTi 85.
Vilka bilar passar den på.

Jetta MKII alla motoralternativ.
Golf MKII alla motoralternativ.

Frågar bara för rutan på G60 är ju limmad orginal. Men har en ruta och list ligger från min gamle bil.
Har ingen lust att köra en ny ruta bara för att just nu. Utan vill göra det när allt annat är klart så jag ändå kan lacka bilen. Men sommaren är snart här och den jag har lär inte gå genom SBP.

Någon som vet hur det ligger till. På VWGOLF.SE fick jag bara svaret att den är limmad och det är bäst för täthet m.m Inte svaret på frågan.
Vill inte riva om det inte passar då måste jag chansa på att bes med den dåliga.

Vad säger ni. Vet ni hur det ligger till... Inte vad ni tycker jag skall göra utan om det passar. Är karossen runt rutan lika på en vanlig. cl. eller g60

Barbapappa
2009-02-25, 23:34
Jag har aldrig hört att det ska vara nån skillnad på g60-karossen och en vanlig mk2 kaross, känns ju lite otroligt om så är fallet. Trodde verkligen inte att g60-rutorna var limmade orginal. Får kanske försöka komma ihåg att kolla under morgondagen om det står nåt om detta i våra listor (jobar med bilrutor hos en grossist).

Manny
2009-02-25, 23:44
Att karossen är samma är jag räät övertygad om iaf.
Men om det går att "gummilistkonvertera" rutan låter jag vara osagt, men det går kanske med massa jobb att få bort det gamla limmet.

Rutan är limmad för att karossen ska bli styvare med den högre effekten som just g60 har.

Mk1
2009-02-26, 08:49
Anders Ranbo satte dit en G60 ruta på sin silvriga turbogolf, och det passade. Så karosserna är likadana.

Smurfen
2009-02-26, 11:00
Att rutan skilljer det är vi alla klara med.

Jag skall ju använda en gammal ruta med tillhörade list så är bara karosserna lika så passar det.

Trodde det oxå men ville bara kolla innan jag började riva bort min limmade ruta och sätta dit den andra.

R.Grönberg
2009-02-26, 12:33
Tar du bara bort allt det gamla limmet så ska det funka och bli tätt med, svårare att få listen tät vill jag nästan ha det till iaf med lite gammalt lim kvar kommer det läcka. men ta bort allt limmet så vågar du dig nog på det

Smurfen
2009-02-26, 16:22
Inga problem. Då vet jag att det fungerar.
Åker mest med bilen när det är tort iallfall. Annars får jag väl lägga lite lim i listen så det tätar. Är bara för att slippa köpa en ruta som jag ändå måste byta om några månader igen.