handdator

Visa fullständig version : Söker någon i Alingsåsområdet som vill kika på min Golf tvåa.



konfisK
2009-02-23, 17:29
Hej!

Jag är sedan förra sommaren ägare av en Golf GTI mk2.
Den fungerar hyfsat som den ska tycker jag, men skulle vilja att någon mer insatt såg över motor och övrigt.

Söker därför någon i Alingsåsområdet (eller åtminstone i närliggande kommuner) som kan sin GTI och vill (givetvis mot betalning) justera och fixa till min bil.
Själv har jag ingen tidigare erfarenhet av sådant här och tycker det känns onödigt att gå till VAG.

Några tips eller någon som känner sig manad?


mvh
Klas Hermansson

Junfors
2009-02-23, 19:28
Vad skall justeras har du tänkt dig?

konfisK
2009-02-24, 10:20
Tjena!

tja... egentligen vet jag inte riktigt, och huvudanledningen att jag vill göra något med den är väl för att jag ska "veta" att allt är som det ska..

Men jag tror det handlar om motorinställning framförallt. Sen är den lite hoppig när man släpper gasen för snabbt osv. Det bästa vore om någon ville kika på den för att avgöra vad som vore intressant att göra.
Om du t.ex. är intresserad skulle jag kunna komma förbi och så kan vi åka en sväng och känna efter..

mvh
K

Junfors
2009-02-24, 12:07
Jag är inget proffs men har ju haft några Golfar så lite van är man ju, klart vi kan ta en titt och provtur så kan vi se om vi hittar nåt som är knasigt.

Bor utanför Sollebrunn.
Det är bara att slå en signal någongång om du vill så kan vi se om det passar för mig 070-3284792.

konfisK
2009-02-24, 13:03
Det låter strålande! Jag hör ev av mig redan i veckan.

Ingen som vet någon som har utrustning och kunskap för att optimera motor, tändning och sånt?

Junfors
2009-02-24, 13:39
En Bosch serviceverkstad vore kanske rätta stället då, det låg ju en på Bolltorp innan men den hittar jag inte längre så dom kanske har lagt ner, annars finns det ju i Vårgårda. http://gsb.boschcarservice.nu/default.asp?pageid=260&department_id=878

konfisK
2009-03-10, 16:14
Nu är jag nyss hemkommen från bilprovningen med två fel:
* Ljusinställningen är för låg.
* De främre fjädersätena (båda) behöver bytas pga. rost. Båda har varit lagade tidigare, varför ett byte verkar vara den bästa lösningen.

Det senare av de två känns självklart som det mest omfattande. Så detta är nu tillagt till den övriga översynen jag anser att bilen behöver.

Någon intresserad? :)