handdator

Visa fullständig version : kostnad för rep av bucklor dörr och hundben?



zchnygg
2009-02-18, 23:08
hej..

grannen lånade min seat i veckan och skulle åka och kolla på en polo som han förövrigt köpte (45hp. dricker inget) nog om det.. när han skulle åka därifrån backade han på en stubbe och lyckades buckla till min högra bakdörr och hundbenet.. inga stora bucklor men någon cm i omkrets på både dörr och hundben..

innan jag åker till en bilplåtslagare tänkte jag bara kolla om någon har koll på vad det ungefär kommer kosta grannen att återställa bilen (mellan tummen och pekfingret naturligtvis)

kan förstå om det inte kommer svar pga att jag inte har bilder på skadan än
kommer även förstå om denna tråden tas bort med tanke på att det handlar om en seat men seat forumet är fan stendött och här vet jag att det hänger duktigt folk som vet vad dom pratar om

tack på förhand.. bilder kommer upp i morron kväll om tråden finns kvar..

ovredsson84
2009-02-18, 23:16
Räcker väl att han betalar självrisken och du tar det på försäkringen..????

zchnygg
2009-02-18, 23:27
skulle man kunna göra.. men jag vill inte ta det på min försäkring när han vart klantig.. en sak om det hade vart något allvarligt som man inte kan råda över men varför ska jag riskera min bonus och mina skadefria år på grund av han?

canterbury
2009-02-18, 23:28
ring o kolla med din ditec, de kan oftast fixa blessyrerna till vettiga priser. eller kolla www.bucklor.nu. Kostnad? tja, går lack o rädda kan man oftast massera ut skiten. 800-> hur dyrt som helt. Svårt att säga... men i ditt fall? 800-2000? som föregående skrev, ta det med ditt försäkringsbolag o låt grannen få betala dina omkostnader. Eller har du nåt skumt som 3000 kr i självrisk är det sjysstare att göra som jag skrivit om ovanstående. Ring runt o hör din latmask :)

canterbury
2009-02-18, 23:44
vadå din försäkring? Grannen backade ju med bilen. Han ringer sitt försäkringsbolag, klart. Grannen vill inte, vissst då får du ta det med ditt fb. Men det är ju inte ditt fel, inte i min värld i alla fall att han backat på dig så bonus ryker. Du får väl ta det som smitning om du av några skäl inte vill blanda in grannen.... Men o andra sidan, hade ägarbytet gått igenom?

zchnygg
2009-02-19, 00:22
han lånade min bil och bucklade den.. att han köpte en polo var bara kuriosa.. får kolla med bilplåt nästa vecka när det finns mera tid.

mejn
2009-02-19, 00:30
Jag fick ett stenskott med liten buckla runt (som en 5krona) på min bakskärm och jag hörde på 3-4 olika ställen ca: 5000:- skulle det landa på.

J-ROS
2009-02-19, 14:55
Om det är bucklor på både dörr och hundben innebär det att du måste lägga bas på både dörr och bakskärm, förmodligen så blir det meryta på framdörren om inte lackeraren är skapligt duktig. Med det här sagt så sticker priset iväg väldigt fort om han ska betala allting själv.
Betala självrisken bara så är det löst sen.