handdator

Visa fullständig version : Vortex delar svårsålda?



Gullideckel
2009-02-12, 20:54
Jag tog en chansning och köpte hem ett set med Pedal skydd lite på vinst och förlust....då detta är VAG/Vortex tänkte jag verkligen att dessa måste vara lätt sålda...MEN ICKE.

Hur kan de komma sig?

Samma set kostar 129.95 $ i USA cirka 1170 kronor å då har man inte ens börjat fundera på tull,frakt och lång väntetid..

https://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?info=.:R_Line_Accessories_JNV7110 01_.:R_Line_Pedal_Caps_OEM&products_id=2527

Min annons har hittills gett ett bud på 300 kronor.

VAG artnummer för dessa är JNV711001 vore lite små intressant om nån har en aning om vad VAG tar för dessa (tänkte ringa dem imorgon annars).

Eller är de helt enkelt så att de inte finns nån som tycker dessa är snygga?

Länkar till min tradera annons:

Edit: Länk borttagen - Vi har ett gratis annonsforum!

TheDeadDorkster
2009-02-12, 21:12
Själv har jag märkt att begmarknaden för snygga reservdelar är riktigt dålig i Sverige. Har fått sålt 1 sak via GTI-klubben hittills, men oftast har jag fått delar sålda till vänner eller via andra fora, men då har man varit tvungen att göra otroligt mycket reklam för grejerna.
Hade det varit Tyskland hade du fått dem sålda redan igår.

Gullideckel
2009-02-12, 21:17
Japp, denna annons ligger redan på GTI klubbens gratis annonsplats:

Se länk:

http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=11&action=showad&id=5875

Men vill någon besöka tradera annonsen är de bara att söka på "Golf R32" dock är de inte tradera detta denna tråd handlar om utan Vortex delar.

Gullideckel
2009-02-12, 21:20
Själv har jag märkt att begmarknaden för snygga reservdelar är riktigt dålig i Sverige. Har fått sålt 1 sak via GTI-klubben hittills, men oftast har jag fått delar sålda till vänner eller via andra fora, men då har man varit tvungen att göra otroligt mycket reklam för grejerna.
Hade det varit Tyskland hade du fått dem sålda redan igår.

Jo men man tycker ändå att de borde finnas intresse nånstans då denna annons ligger ute på flera ställen...Är ju liksom Vortex delar som VAG har kvalitetssäkrat inget krafs tillverkat i Kina med usel passform.. :-/

Manny
2009-02-12, 21:25
Finanskris, folk får sparken, tajt efter julen, fel marknad, nya trender?????

znabb
2009-02-13, 07:03
Finanskris, folk får sparken, tajt efter julen, fel marknad, nya trender?????

som manny säger,finans kris,folk letar grejor själv och hoppas på bättre pris.

att sälja saker på nätet tycker jag mest innehåller oseriösa människor som inte har någon skam kroppen.

GTI-nissen
2009-02-13, 08:05
Jag tog en chansning och köpte hem ett set med Pedal skydd lite på vinst och förlust....

På vinst och förlust skriver du ju själv... ;-)

JWO
2009-02-13, 08:29
Har du saker till nya bilar och lite dyrare så får du inget sålt på klubben dessvärre, det är blocket.se som gäller. Knappt lönt att sätta ut här faktiskt men försöka duger ju!

Gullideckel
2009-02-13, 08:33
Finanskris, folk får sparken, tajt efter julen, fel marknad, nya trender?????3

Kan nog stämma de du skriver många tog i från tårna för att "vi ska vissa dom att vi har råd denna jul ska bli som den förra de är minnsann ingen långkonjunkur osv"

Nya trender..ja kanske men detta är ändå Vortex/VAG originaldelar och de är dem som sätter våra trender ;-)

Gullideckel
2009-02-13, 08:37
som manny säger,finans kris,folk letar grejor själv och hoppas på bättre pris.

att sälja saker på nätet tycker jag mest innehåller oseriösa människor som inte har någon skam kroppen.


Bättre pris blir nog svårt att hitta...

Både GTI klubben och Tradera(där annonsen också ligger) har betyg system för minska riskerna med distans handel. Sen finns också en bra guide ang. detta här på FAQ som man kan använda för undvika att bli blås(som jag gissar att du har blivit någon/några gånger).

http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=2&sbm=11&id=58

Gullideckel
2009-02-13, 08:39
På vinst och förlust skriver du ju själv... ;-)

Ja visst...men inte så här stor förlust.

:-/

Gullideckel
2009-02-13, 08:40
Har du saker till nya bilar och lite dyrare så får du inget sålt på klubben dessvärre, det är blocket.se som gäller. Knappt lönt att sätta ut här faktiskt men försöka duger ju!

Bra tips, nu valde jag "tyvärr" Tradera istället för Blocket.

zchnygg
2009-02-13, 12:14
Ärligt? nej jag tycker inte att dom var särskillt snygga för det priset oavsett vem som tillverkat dom..

VWGolIV
2009-02-13, 12:19
När jag skall sälja något så lägger jag alltid ut på flera ställen samtidigt.

Då går det fortare och få sålt sina saker..

Lillen
2009-02-13, 19:29
Finanskris eller ej???
Kan inte påstå att det fungerar så bra att sälja i vårt annonsforum ändå?
Det är mer av köp & sälj till gratispriser om man ska få sälja är tyvärr.

Inte för att jag menar att det är dåligt men folk bjuder ju skit och inget på allt.
Då lessnar man på att annonsera ut grejor.

Henrik.M
2009-02-13, 20:43
Om jag får lägga in ett ord..som ren privatperson.

Det är ju inte annonstorget det är fel på om man inte får grejerna sålda , det är väl snarare de personer som är "intresserade utan pengar" det är fel på.
OM man ska hitta fel på något.
Personligen så har jag gjort många bra affärer via annonstorget , men det har varit med seriösa och "kända" personer.
Dessutom har alltid affärerna avslutats med TELEFONSAMTAL.

Så att säga att själva iden/platsen annonstorget är skit........det är lite att ta i tycker jag.

Folk som vet delars värde,är seriöst intresserade och har pengar , brukar inte ha mage att ge skambud via mail.

Om jag får lägga mig i debatten.

Gullideckel
2009-02-13, 21:47
Ärligt? nej jag tycker inte att dom var särskillt snygga för det priset oavsett vem som tillverkat dom..

Du har självklart rätt att ha din åsikt men man kan nog säga att Volkswagens designers säger emot....eftersom de har placerat sådana pedaler på den dyraste Golfen dsv. R32.


Kollade in dom idag på en R32(dock med DSG) när jag tog min standard "fredagsvag tur".

Sen är min annonsbild rätt kass också...en tjej som jag inte känner känns helt fel...nu kommer troligen dock dessa gå iväg på Tradera för 300 kronor så jag har inte så mkt val eller tid att ändra och ta nya bilder.

Jag har heller ingen kritik mot detta annons forum har sålt saker här till ok pris tidigare...jag är mer förvånad över att inte Vortex grejer slår hårdare än Kinagrejer.

Lillen
2009-02-13, 22:30
Om jag får lägga in ett ord..som ren privatperson.

Det är ju inte annonstorget det är fel på om man inte får grejerna sålda , det är väl snarare de personer som är "intresserade utan pengar" det är fel på.
OM man ska hitta fel på något.
Personligen så har jag gjort många bra affärer via annonstorget , men det har varit med seriösa och "kända" personer.
Dessutom har alltid affärerna avslutats med TELEFONSAMTAL.

Så att säga att själva iden/platsen annonstorget är skit........det är lite att ta i tycker jag.

Folk som vet delars värde,är seriöst intresserade och har pengar , brukar inte ha mage att ge skambud via mail.

Om jag får lägga mig i debatten.


Sant.
Du formulerade det mycket bättre än mig.
Instämmer helt i dina ord.

mejn
2009-02-13, 23:04
Mja, på blocket har nog annonsen några tusen mer visningar än här skulle jag gissa.
Men seriöst, marknaden för något man gömmer nere på golvet och inte fyller någon som helst funktion är nog inte så stor, och absolut inte för nästan 1000spänn.

Det brukar finnas två stora anledningar till varför man inte får saker sålda.

1.För få som ser annonsen.
2.Priset

Det senare är oftast mer avgörande, får man det inte sålt är det ju uppenbarligen ingen som vill betala det man begär och alltså är det för dyrt. Så enkelt är det.

Och vad det gäller annostorget här tycker jag det funkar bra i förhållande till besökare.

Manny
2009-02-13, 23:07
Tradera-auktioner brukar inte vakna till liv förrän de sista timmarna....

Gullideckel
2009-02-13, 23:27
Mja, på blocket har nog annonsen några tusen mer visningar än här skulle jag gissa.
Men seriöst, marknaden för något man gömmer nere på golvet och inte fyller någon som helst funktion är nog inte så stor, och absolut inte för nästan 1000spänn.

Det brukar finnas två stora anledningar till varför man inte får saker sålda.

1.För få som ser annonsen.
2.Priset

Det senare är oftast mer avgörande, får man det inte sålt är det ju uppenbarligen ingen som vill betala det man begär och alltså är det för dyrt. Så enkelt är det.

Och vad det gäller annostorget här tycker jag det funkar bra i förhållande till besökare.


De kostar just nu 300 kronor(tradera).

Manny
2009-02-13, 23:31
499 nu....

zchnygg
2009-02-14, 03:06
Du har självklart rätt att ha din åsikt men man kan nog säga att Volkswagens designers säger emot....eftersom de har placerat sådana pedaler på den dyraste Golfen dsv. R32.


saxat från din startfråga..

/Eller är de helt enkelt så att de inte finns nån som tycker dessa är snygga?/

du frågade och jag svarade. om du redan har bestämt att alla på designers på vw har rätt varför fråga om en åsikt och sen klanka ned på den?

Gullideckel
2009-02-14, 07:58
saxat från din startfråga..

/Eller är de helt enkelt så att de inte finns nån som tycker dessa är snygga?/

du frågade och jag svarade. om du redan har bestämt att alla på designers på vw har rätt varför fråga om en åsikt och sen klanka ned på den?

Okej sorry. De är iallafall väldigt gedigna.