handdator

Visa fullständig version : tätningslister golf mk1 -79



megahertz
2009-02-12, 20:17
hallå!

detta är min första tråd på gti-forumet, vilket betyder att jag inte riktigt har fått koll på forumskategorierna osv. men om det nu skulle vara så att tråden är åt skogen felplacerad så är jag säker på att det finns någon vänlig moderator som kan rätta mig vänligen men bestämt och flytta tråden till dess rätta plats...


nog med snack, dags att komma till ämnet...
det är så att jag av en slump kom över en golf mk1 gld -79 av en tankspridd kompis. köpte den för att åka billigt över vintern efter att ha tillbringat mitt liv i volvo-träsket, o ja det är inget jag är stolt över...

men som med alla andra bilar man köper på sig så lovar man sig själv att man inte ska lägga ut en massa pengar på dem, vilket naturligtvis inte följdes även på denna klenod, nu har jag fått för mig att jag vill att allt ska gå lätt och fint utan oljud och "klonk" överallt. bilen är jättefin i skicket så jag vill nog bevara skönheten =) är det någon som vet var jag kan få tag på tätningslisterna till de två sidodörrarna och till bagageluckan?

ni får ursäkta det som blev lite som en presentation, men det är väl början på mitt vw-intresse som väcktes av en slump :p

slutligen: nya tätningslister sökes (vag-handlare?) eller finns det någon bra hemsida man kan lusläsa som ny intressent till dessa klenoder?

mvh Åberg

Manny
2009-02-12, 20:55
Vwälkommen! Du la tråden rätt. Här finns bara ett forum för tekninska frågor då så många olika modeller delar så mycket delar och konstruktioner.

Här finns nya lister att köpa. I tyskland.
http://www.typ-17.de/index.php/cat/c1545_Dichtungen.html

megahertz
2009-02-12, 20:57
Då får jag lov att tacka så hemskt mycket för ett otroligt snabbt och informativt svar, och så ska jag kika in på sidan direkt:)

mvh Åberg