handdator

Visa fullständig version : Vad är detta för slangar.??



deasstore
2009-02-09, 21:12
Hej alla VW fan.
Har precis köpt en golf 2:a 88. För att ha som pendlarbil.
Har dock lite problem med att den budrar en del och att den är orkeslös.

Har funderat lite och undrar vad det kan vara.
Har upptäckt med hjälp av lite kunnande och bilder på nätet. Att
det fattas några slangar i motorutrymmet. (tror jag)

se länk.
http://img34.picoodle.com/img/img34/3/2/9/t_image4m_02f412a.jpg (http://www.picoodle.com/view.php?img=/3/2/9/f_image4m_02f412a.jpg&srv=img34)

Just det motorn jag har är en 1,6l med förgasare.

Hoppas på hjälp. Tack på förhand. =)

Manny
2009-02-09, 21:28
De slangarna är bara till för att motorn ska få antingen kall eller varm luft, ska inte påverka motorgången nämnvärt om dom fattas enligt mina erfarenheter (vilken dom gör på 95% av alla golfar ändå).

Se till o kolla över det vanliga först, fräscha tänddelar, vakuumläckor, förgasarfoten, soppafilter etc.

deasstore
2009-02-09, 21:37
Tack för svaret. =). Antog att det inte påverkar bilen något nämnvärt. Men man vill ju känna sig säker.
Japp. Ska börja med alla tändelar sedan jobba vidare. För övrigt fungerar den utmärkt som pendlarbil. Men lite tråkigt att det inte går att köra om lastbilar pga av den slöa motorn. Men det ska nog gå att få till det. ;)

polomannen
2009-02-09, 23:43
Tack för svaret. =). Antog att det inte påverkar bilen något nämnvärt. Men man vill ju känna sig säker.
Japp. Ska börja med alla tändelar sedan jobba vidare. För övrigt fungerar den utmärkt som pendlarbil. Men lite tråkigt att det inte går att köra om lastbilar pga av den slöa motorn. Men det ska nog gå att få till det. ;)

Kolla även upp kamremmen att allting står rätt.
Kolla även tändningen.
HM motorn går ganska bara om allt står rätt.

Mike
2009-02-10, 16:59
Kan intyga om att HM motorn är piggare än man tror, polarna vägrade tro att det bara var 75hk i den ;)

Så lastbilar ska du lätt kunna köra om.

jooeell
2009-02-10, 17:54
skulle nog kolla förgasarfotspackningen... det tippar jag på

deasstore
2009-02-10, 20:01
okej. Ska kolla det me.

Nu när jag ändå är igång med frågandet.. Hur pass högt ska tempmätaren stå när bilen är varm. Som det är nu så kommer den inte högre upp än till mitten av det vita. Normalt ska väll tempmätaren stå framför dioden ungfär.

Märker dock att tempen stiger när jag stannar och står på tomgång en stund.
Antar att det är termostatbyte ska göras med???