handdator

Visa fullständig version : Tona bakljus Vento SBP?



mejn
2009-02-08, 17:25
Jag funderar på om man kan besikta en Vento om man bara tonar den övre oranga delen av baklyktorna och lämnar det röda med reflex orört.
För det är väl att det inte reflekterar som det ska som är största problemet annars, och att man inte överdriver så det blinkar i fel färg då förstås men det ska ju inte vara kolsvart utan bara mindre orange.

panos
2009-02-08, 17:35
man får inte spayer på baklampor alls!

Zeeeta
2009-02-08, 17:57
Vad jag har hört så ska det inte vara några problem som du säger. Bara reflexerna syns och fyller sin funktion!

Fredrix
2009-02-08, 19:02
Sprayade blinkersen röd på min jetta en gång i tiden.
Polisen tyckte inte om det vid en flygande besiktning och jag fick visa upp bilen med lagliga baklyktor.

Henrik.M
2009-02-08, 21:07
Så länge reflexen fyller sin funktion , bakljuset lyser med rött ljus , blinkersen lyser med gult sken........får du måla bakljuset i vilken färg du vill.

Handlar helt enkelt om att inte måla för mörkt & att reflexen skall fylla sin funktion.

Been there done that.

razer
2009-02-08, 22:07
Problemet är att lyktor ska vara E-märkta, lackar man lyktorna gäller inte E-märkningen.

panos
2009-02-08, 22:36
Tror mig jag jobbar på bes. man får INTE måla alls!

VWGolIV
2009-02-08, 22:51
Det är ju skillnad på vad man får göra och vad som går igenom besiktningen.

Ibland kan man montera turbo och klara sig ett par år, sen helt plösligt åker man fast i besiktningen och får bygga om allt till orginal igen.

Lika så är det med lampor, man kan klara sig eller så åker man dit.

Gör man det snyggt så är det större chans att komma igenom.

mejn
2009-02-08, 23:09
Det kanske är bättre att fixa ett par riktiga lyktor trots allt,,
Eller går det att få bort toningsfärgen om man skulle vilja/behöva det?

Axelsson
2009-02-08, 23:18
En kompis till mig hade tonat baklyktorna på sin bil och första gången så gick det igenom bes. och andra gången så blev det en 2:a...

Han tog bort toningen med bromsvätska, färgen blev som "skinn" och om jag inte minns fel så var det bara att dra av det.

Henrik.M
2009-02-09, 00:27
Det är ju skillnad på vad man får göra och vad som går igenom besiktningen.

Exakt.
Ett bra exempel på det är dagens helbilsgodkända bilar.
Mycket man egentligen inte får men som ändå går igenom.


Han tog bort toningen med bromsvätska, färgen blev som "skinn" och om jag inte minns fel så var det bara att dra av det.

Efter det kan jag tänka mig att även baklycktan var förstörd.