handdator

Visa fullständig version : Ha kvar eller sälja?



MaCCe
2009-02-06, 19:31
Tjenare..

ny som WV ägare.. haft den ett tag men inte fyllt i ägar papprena eftersom det är en jobbar kompis jag köpt bilen av..

men det är dock så att jag då för tillfället känner mig less och inte har någon lust att pyssla med den. Mer sugen på en bubbla. typ. vill åt Retro bilar.

funderar jag då på att sälja bilen. måste då fråga er vad man kan få ut för en sådan bil..

bilen i fråga är en Golf -84 1.6:a 4 vxl. gått ca 11000 mil. kollade på den senast för några dagar sedan då den står på landet. och det ända rost jag ser på hela bilen är en framskärm som börjat få en liten blomma. inte mer vad jag såg då..

övrigt hel å fin. ny förgasarfots packning.

men min fråga är dock.. vad kan en sådan bil vara värd?!

Manny
2009-02-06, 19:41
Bästa sättet att få reda på det är nog att sätta ut den på blocket.
Börja med ett vad du tycker högt pris. Är det ingen som hör av sig på ett tag så är det bara att sänka priset tills det nappar nån.

Det är nog det enda vettiga sättet att får reda på vad bilen är värd.

Värderingar i all ära, men det faktiska värdet är ju vad nån kan tänka sig betala för den helt enkelt.

MaCCe
2009-02-06, 19:46
Bästa sättet att få reda på det är nog att sätta ut den på blocket.
Börja med ett vad du tycker högt pris. Är det ingen som hör av sig på ett tag så är det bara att sänka priset tills det nappar nån.

Det är nog det enda vettiga sättet att får reda på vad bilen är värd.

Värderingar i all ära, men det faktiska värdet är ju vad nån kan tänka sig betala för den helt enkelt.

helt sant det du säger... men det var därför jag är inne på att sälja också.. efterom bilen har potensial att bli kallas kanske det finns entusiaster som är ute efter låg milar te.x?! växellådan är väl efter traktad i just bankörnings samanhang med tanke på att den har lång etta å tvåa..