handdator

Visa fullständig version : Spolarmunstycke bak på Golf IV



Jimpa82
2009-02-02, 13:08
Tänkte höra om det är någon som vet om spolarpluppen bak på en Golf IV är utbytbar eller nåt för min trasig.

magnusT
2009-02-02, 13:17
Fyller på med en fråga: ska spolningen följa armen eller vara still?

P-plats.se
2009-02-02, 13:49
Följer strålen med så är röret av, ska spruta rakt upp...
Finns rep.sats till en av modellerna men inte till den andra, kolla med VAG för mer info.

Ett tips är att laga detta snarast då det brukar läcka och rinna ner på låset och lösa upp fettet m.m. där så man även får byta låset...

Jimpa82
2009-02-03, 22:31
Ringde till VW-verkstan idag å fick till svar att ja é tvungen att bya hela skiten :-//
Lite drygt att behöva punga ut med 1300:- bara för att en plastplupp é sönder,
men men.... ja får ju en helt ny som säkert kommer hålla i ett år eller två :-P

P-plats.se
2009-02-03, 22:35
Den nya tror jag det finns renoveringssats till...

3L1T
2009-02-03, 22:38
Ringde till VW-verkstan idag å fick till svar att ja é tvungen att bya hela skiten :-//
Lite drygt att behöva punga ut med 1300:- bara för att en plastplupp é sönder,
men men.... ja får ju en helt ny som säkert kommer hålla i ett år eller två :-P

Jag ska ha hela kittet liggandes, kan kolla om du är intresserad?

VWGolIV
2009-02-03, 22:42
Åk till returbilen i Kristiansstad och plocka från en mk4a.

Såg att du bor i Perstorp enligt din profil

Jimpa82
2009-02-03, 22:44
Jag ska ha hela kittet liggandes, kan kolla om du är intresserad?

Hade varit perfekt, är det gammalt kitt eller d é helt nytt?

3L1T
2009-02-04, 21:47
Hade varit perfekt, är det gammalt kitt eller d é helt nytt?

Tar det via PM

nypa
2009-02-05, 20:56
jag såg en dyi i det gamla forumet, men när jag försökte hitta tråden nu så kunde jag inte hitta den, som någon vänlig själ hade gjort med bilder.

Där jag trädde ett nytt kopparrör över det gamla och lödde ihop det och limmat fast spolarmunstycket, samt att jag borrade upp hålet i axeln så det är mer spel än de ~ 1mm som var tidigare runt röret.

Dock ska man som tidigare insändare skriver, att man bör göra detta innan det har läckt för mycket spolarvätska i luckan, det gjorde inte jag utan fick lacka om handtag samt byta låskolv :( blir dyrt i slutändan ändå.

Mikegti
2009-02-07, 08:06
Jag köpte repsats till min 03:a. Kosta 590kr och då ingick nytt rör med munstycke ny arm till kugg drivningen lite fett mm.
Men det passa dålig fick borra upp kugghjulet några mm för att armen till torkaren skulle passa i kuggdrevet. Sen passa inte täcklocket mot det nya spolröret i genomföringen fick slipa och putsa lite.
Sen funka det kanon.
Mike