handdator

Visa fullständig version : Golf Mk1 -83 bruxis-mini-projekt-som-nästan-börjar-bli-rejsbil.



Manny
2007-06-05, 15:42
http://userland.fotopic.net/logos/253044.gif (http://www.manny.se)

Bilder finns här (http://photos-by-thor.fotopic.net/), dock inte särskilt aktuella.

http://images.fotopic.net/ymnlic.jpg

Jobbar på ett motorbyte just nu inför bugrun.

Har slängt på G60 bromskivor fram.

Skriver in mer nån annan dag.

Manny
2007-06-05, 23:00
Har fått gång den nu men den går dåligt och har ingen tomgång.... jag ger upp kommer aldrig hinna klart till bugrun...

Junfors
2007-06-05, 23:00
Har inte riktigt fått kläm vad det är för motorbyte du gör.. upplys oss:D.

Sleeper stuket har du, sa ju till min sambo när vi kom upp efter dig påväg till Sturup, "det är nog bara en gubbe som är ute och söndagskör" men ack vad jag bedrog mig när du hängde på och sen fick se dig rasta skönheten på bana dessutom. Helrätt!!

Lillen
2007-06-05, 23:02
Vad pysslar du med Manny??
Vet ju att du tar mk II delar men mer då??

Din "etta" är ju helkall.
Berätta mer nu =)

Och vadå??
Klart du hinner till Bug Run?

Manny
2007-06-05, 23:34
nåja nu har jag lite tid över...

Kopplingen pajade häromveckan...Slirade hela tiden... Så fick jag en för tillfället briljant idé!! Jag byter hela motor, låda o drivlina. Jag ville ju ändå ha en 90hk o 5 vxl (dessutom var oljepumpen dålig i 1,6an). Det går ju rätt snabbt tänkte jag. Hade ju några veckor på mig då. Körde till uddevalla o hämtade en donator bil.

Plockade lite delar från donatorn o lite delar från den gamla motorn o lite delar från en annan reservdelsbil (som stod på vägen till jobbet, köpte för 1500 och hoppades på att få 4000:- av VV. Men de betalade inte ut mer stålar när jag skulle skrota den igår, gick miste om 4000:- och loosade 1500:- - lite delar på den..


Så receptet lyder:


Block, topp är RP mk2 -90



Insuget fick jag hitta ett från en GH mk2 -88 med vattenkanal till förvärmingen.



Förgasaren är min gamla från 1,6an med munstycken från en 1,8 fugge.


Grenrör är från 1,6an


Sumpen tog jag från reservdelsbilen då den andra var rostig.


Kylarslangar letade jag upp på skroten så jag kunde använda oljekylaren. Som för övrigt inte håller tätt längre.


Växellådan tog jag från en caddy på skroten.


Kopplingen är en bättre beggad mk2


Vattenpumpen tog jag min fräscha från 1,6an


Generator o start från 1,6an


Sen är det massa pillesaker som jag inte kommer på nu.

Tändningen är en brytarlös historia från en mk2 -88, komplett med modul o orginal härva, har bara kopplat på jord o plus typ.



Och idag fick jag igång den går illa på lägre varv och har absoult noll tomgång. går att hålla vid liv med liiite choke.

Grenröret läcker, bytte till en helt NY avgaspackning och nya C-klämmor som låg på hyllan. Var av en variant som var ett stycke metall o inte "stålull" som de gamla. Säkert den som spökar. eller så äre de andra packningarna.

Växellådan läcker olja från packboxen på höger drivaxelfläns, droppar friskt.

Motorn läcker vid oljekylaren och kanske tom i utgående axel, svårt att se.

Dessutom la kupéfläkten av på sturup, så den hade jag behövt hinna byta innan fredag med.


Så även om bilen hade gått ordentligt så hade ingen släppt in mig på banan pga oljeläckaget.

Lillen
2007-06-05, 23:51
Tål du skämt så läs detta NU: testa omega packningsskydd.

Annars blundar du för det kostar ju några hundringar =)

Synd iaf att det blev så.
Men kom dit och kolla lite och sedan snackar du skit med oss andra.
Fotografer som fotar runt banan har ingen dött av heller =)

Manny
2007-06-15, 20:34
Jodå nu händer det saker. har bytt knut o damask på förarsidan, så den är fit for fight nu.

Nu jobbar jag på packboxen på högersidan, har beställt repsats som kommer på tisdag. har rivit bort den gamla idag, det var ett helsike att få av flänsen, satt som gjuten med axeln. Men med en avdragare löste det sig.

Beställde även tätning till oljeylaren, insuget och grenröret. Ska ta o riva ner grenrör o insug igen för att få nya packningar istället för de gamla återanvända.

Manny
2007-06-16, 15:29
idag har jag bytt kupé fläkten. inte visste jag att man kunde byta den utan att riva hela värmepaketet, men det gick ju rätt smidigt. Nu slipper jag svettas i bilen.
Köpte även växellåda olja (taf-x) 2 liter och tömde ur den gamla, kan dock inte hälla på den nya olja eftersom packboxen inte har kommit ännu.

Den gamla oljan var riktigt grå och sörjig, hoppas lådan är så pass hel att den går att köra med.

Manny
2007-06-17, 01:49
nattmek...

har bytt insugspackningen och grenrörspackningar utan att ta av avgasröret eller ens nån slang till förgasaren...

tror att jag lyckade hitta olje läckaget, verkade vara oljetrycksmätaren som inte var tillräckligt spänd, drog år den lite och det verkar inte läcka mer.

fixade en gul dimljuslampa fram osså :D

http://images.fotopic.net/yp7dmr.jpg

Och lite vindavisare på rutorna:

http://images.fotopic.net/yp7dm6.jpg

Lillen
2007-06-18, 22:19
Klockren dimljuslampa.
Tycker du har känsla för stilen Thor!!!
Retro men lite ny och lagom oldskolarejsing.

Haha ordbajseri men ja tycker den blir härligare och härligare din bil.

Manny
2007-06-18, 22:57
Klockren dimljuslampa.
Tycker du har känsla för stilen Thor!!!
Retro men lite ny och lagom oldskolarejsing.

Haha ordbajseri men ja tycker den blir härligare och härligare din bil.

Man tackar!!!

Idag har jag ordnat upp lite kablar, buntat ihop o snyggat till, och kopplat ström till "dimlampan" (som faktiskt är en vanlig helljuslampa...) med relä o grejer. Använde svarta kablar till alltihop, visserligen svårt att se vilken kabel som går vart men fasen så snyggt d blev, smälter in så det ser ut som orginal. använde tom krympslang för att dölja de fula kabelskorna.

Klädde in den gula kabeln till oljetrycksmätare i svart krympslang så den ser också ut som orginal nu.

Hittade avgas läckaget också... det var visst lite rost på röret... så det läcker inte vid grenröret.

Oljeläckaget har återuppstått... måste va den jädra packningen vid oljekyklaren. så förbaskat tråkigt att riva ner den ännu en gång (har gjort det ca 3 ggr nu).

Så sen väntar jag bara på packboxen som kommer imorrn...
Tänkte även kolla om dom har sumppackning i gummi istället för den jädra korkpackningen som feltama hade, den svettas olja något...

Bengan.U
2007-06-19, 00:44
Hej.

Börjar bli väldigt lite "brux-bil"
och väldigt mycke "bus-bil" av din MK1:a ;-)
Kul att du får den som du tänkt dig det .
Lite oljeläcka fixar du snart å sedan blir det
"gasafotskramp" hehehehe.
Hoppas vi syns på Kullen !

MVH/Bengan.U

pekka kiiskilä
2007-06-19, 01:11
Jag hoppas att den blir klar till 2dagars på kullen för den är ju bara klockren din bil ingen onödig styling men därimor blandning av gammalt o nytt.

Manny
2007-06-19, 23:29
Ja då var bilen provkörd... läcker inte olja från växelådan. läcker numera inte olja från motor heller då oljetrycksgivaren hade fått sig en smäll och läckte massa olja, tog bort den helt tillsvidare.

Bilen går inte helt hundra... hackar ibland. misstänker att förgasaren inte är perfekt. men går att köra med. vill ha nån anna förgasare typ weber eller nå annat skottsäkert.

Fick banka lite på växerförar koppen under bilen för att kunna få i femman, det får duga tills jag hittar ett växellänkage från en 5 växlad.

knakar i den "nya" knuter när jag backar. så jag får väl byta den igen. men den går att använda.

bilen gör lite mer än 170 iaf.. vibrerade en del vid den farten dock.

pekka kiiskilä
2007-06-20, 01:57
Trevligt Manny nu börjar det roliga igen för du har ju bilen rullandes igen så fixa knuten o småfelen så kan vi ses vid kullen.

Lillen
2007-06-20, 19:09
Trevligt Manny nu börjar det roliga igen för du har ju bilen rullandes igen så fixa knuten o småfelen så kan vi ses vid kullen.

Härligt!
Mitt skruvarsinne börjar vakna med.
Kanske blir Kullen ändå???

R.Grönberg
2007-06-20, 20:27
Köpt bil till bug run nu ju=)

Manny
2007-06-30, 18:00
hmm har kört lite med ettan idag, verkar som det är nåt i lådan osm låter när jag backar, itne knuten... kanske kan bero på att jag inte har rätt växellänkage.

Hyppe
2007-06-30, 19:18
kul läsning.. hoppas du håller oss uppdaterade! fin bil btw :D

Manny
2007-06-30, 19:19
kul läsning.. hoppas du håller oss uppdaterade! fin bil btw :D

tackar! uppdater så ofta jag kan...

Manny
2007-07-01, 17:52
Nu har jag fixat hastighetsmätarvajern (långt ord)!

Manny
2007-07-01, 22:17
Har vart o kört en 4 mil stadskörning idag... men jag tror jag har problem med skit i tanken... efter ett tag så pluddrar den bara, då får man blåsa lite i bensinslangen o sen funkar det ett tag till... måste nog rensa tanken. urk..

Manny
2007-07-04, 02:19
Blinkersspaken lossnade ena skruven gjorde gängpaj i aluminiumet.... fick ett ryck inatt o bytte ut rattlåsklumpen (passar för övrigt rakt av från mk2). Tänkte byta en lampa i instrumentet när jag ändå häll på men det ena ledde till d andra o jag har rivit ner hela instrument panelen nu och sak byta ALLA smålampor i panelen tänkte jag, lika bra det...

Fick ta passaten hem...

Manny
2007-07-05, 01:43
Bu har jag bytt alla smålampor i panelen förutom den vid ciggutaget, den kommer på fredag eller kanske imorrn... Ljuskontakten var lite dålig (o jag pajade den ännu mer) så det beställdes en NY sån med, kostade 293:- (huuu), men det får gå, den nya skulle det visst vara bättre konstruktion på. den gamla smälter visst vid ett kontaktbleck inuti.

Var även på trimtema o köpte den ena blinkersen fram, så nu har jag röktonade blinkers istället, använde orginal blinkershus och bytte endast glasen. Biltemahusen var lite tveksamma i kvalitén tyckte jag...
Blev MYCKET bättre än de oranga till min gula dimlampa.

Dimlampan har jag för övrigt ordnat en orginal kontakt i kupen till. Det är ju egentligen ingen riktig dimlampa utan ett fjärrljus, men eftersom jag har riktat den ner i marken har ingen som mött mig ännu blinkat eller på annat sätt irriterat sig på den, det är lovande. Visserligen kör jag inte så lagligt med den men va fan, det är ju snyggt ;D.

Efter som jag alltid har mobilen på mig så blev det ännu en dålig bild med den, måste ta några riktiga bilder nån dag:

http://images.fotopic.net/ypx5v3.jpg

Manny
2007-07-08, 21:11
då var kullen avklarad och ny förgasare inhandlad... weber :D

Christer Lundman
2007-07-08, 23:20
Weber, är inte det grillar? ;)
Mvh Christer
Som hoppas att vi råkas igen.

Lillen
2007-07-09, 00:01
Det börjar likna banbil banne mej =)

pekka kiiskilä
2007-07-09, 00:42
Ja mannys pärla börjar bli en kul busbil så han får väl satsa på lite väghållning så går den bättre på banan med för jag provkörde bilen på väg hem till mig o den är lite mjuk hehe,
Glöm inte o byta påfyllningsröret för den var ju lite dålig= Lite smårostig.

Lillen
2007-07-09, 11:49
Jasså Pekka du fick testa "ettan"?
Blir du inte sugen på att dra igång din egen nu då?

znabb
2007-07-09, 12:31
då var kullen avklarad och ny förgasare inhandlad... weber :D

thor: är det samma blinkers i i stötisen på MK1 som MkII ??? hittade inga blinkers till Mk1 på "trimtema"....

Manny
2007-07-09, 18:22
Weber, är inte det grillar? ;)
Mvh Christer
Som hoppas att vi råkas igen.

nämen se där :D ska ha en weber gasolmodell under huven hehe :D



thor: är det samma blinkers i i stötisen på MK1 som MkII ??? hittade inga blinkers till Mk1 på "trimtema"....

Japp... det stämmer...

Manny
2007-07-09, 18:23
Ja mannys pärla börjar bli en kul busbil så han får väl satsa på lite väghållning så går den bättre på banan med för jag provkörde bilen på väg hem till mig o den är lite mjuk hehe,
Glöm inte o byta påfyllningsröret för den var ju lite dålig= Lite smårostig.

hehe, jodå... väghållning hade varit sköj... :D väntar på slantar först.. :D

Manny
2007-07-09, 23:50
då var webern på plats... men den går mycke illa på andra steget... köra lungt på första steget är helt okej men när man drar på på så hackar det o pluddrar.... tänkt om det kan va så jäkligt så det är soppapumpen som e dålig... får forska lite mer om detta...

Bengan.U
2007-07-10, 01:07
Hej.

Kul Thor.
Du kan försöka få fatt på en SU-elpump,
dom har brytare i pumpen,som stänger
av strömmen när gasarens flotörhus
är fyllt.Ger då ett gämnt brensletryck.

MVH/Bengan.U

Lillen
2007-07-10, 11:04
Hej.

Kul Thor.
Du kan försöka få fatt på en SU-elpump,
dom har brytare i pumpen,som stänger
av strömmen när gasarens flotörhus
är fyllt.Ger då ett gämnt brensletryck.

MVH/Bengan.U

Vilken pump är det?
Vad satt de på och var hittas de?

Manny
2007-07-10, 17:44
jag har glutta lite på trimtemas elpumpar... bra pris iaf.. jag har ju returledning redan så det är inga problem, sitter retur på förgasaren med. så jag skulle troligen kunna köra med vilken pump somhelst...

pekka kiiskilä
2007-07-10, 22:05
Du ska ha en lågtrycks pump så ca 0,2-0,3 bar är lagom för förgasare så trimtemas lågtycks pump funkar fint på din bil.

Manny
2007-07-10, 22:48
Du ska ha en lågtrycks pump så ca 0,2-0,3 bar är lagom för förgasare så trimtemas lågtycks pump funkar fint på din bil.

misstänkte det...

min fina dimlampa har redan fått stenskot och är numera skrot.... snyft!

Janne.M
2007-07-10, 23:14
misstänkte det...

min fina dimlampa har redan fått stenskot och är numera skrot.... snyft!

Den som såg så bra ut, taskig kvalité eller för mycket "rally" efter grusvägar?

Manny
2007-07-10, 23:40
Den som såg så bra ut, taskig kvalité eller för mycket "rally" efter grusvägar?

hehe inget av det... men 70 mil fram o tebax till kullen o lite bana är nog problemet... dessutom så sitter den ganska lågt... nästa ska jag sätta plastfilm på!

Manny
2007-07-17, 13:10
urk... jag har inte varit i garaget på en vecka säkert... tillfälligt intressebortfall... har inte haft nån motivation senaste tiden...

Bengan.U
2007-07-17, 13:25
Hej.

Nej i bland blir man lite "spak" i skruveriet ;-)
Lessnar är inte rätta ordet......
Men man kan ju även förnöjja sig med annat ibland :-)
Snart nog tar du nya tag Thor hehehehe

MVH/Bengan.U

Manny
2007-08-08, 02:28
nåja, nu är bensinpumpen bytt....

märks ingen skillnad... :( samma pludder vid lite högre varv o fullgas.

Roffe
2007-08-08, 12:13
Är förgasaren rätt bestyckad då? har en gammal weber bok här hemma där det står lite bestyckningstabeller till olika bilar kan ju kolla upp det om du vill? =)

Manny
2007-08-08, 13:17
jao, nu har ja ju monterat tillbaks keihin knasaren, o den är bestyckad för 1,8l.

Barbapappa
2007-08-08, 17:11
jao, nu har ja ju monterat tillbaks keihin knasaren, o den är bestyckad för 1,8l.
Och det funkar bättre?

Manny
2007-08-09, 02:43
Och det funkar bättre?

nopp.. funderar på att köpa renoveringsats till keihinen på misab för 750:-

har ju webern med, men keihinen är ju orginal... känns bättre me orginaldelar, webern måste nog renoveras den med.

pekka kiiskilä
2007-08-09, 13:26
Ja en renovering av webern med rätt bestyckning och en vassare kam gör nog inte fel i din motor men du gör ju rätt i renovering av orginalet o väghållning kanske.

Barbapappa
2007-08-09, 18:44
Jag hade ju nog satsat mina slantar på Webern, säkra grejer det där och man kan ju bestycka om lite om innehållet i motorn ändrar sig åt det vassare hållet under resans gång.

Thomas
2007-08-24, 00:31
Tycker du ska mecka dit webern:) Jag kör med weber på min 1.6, blev stor skillnad mot orignal.

Lillen
2007-08-24, 00:58
Tycker du ska mecka dit webern:) Jag kör med weber på min 1.6, blev stor skillnad mot orignal.

Men han har nog annat i tanken just nu =)
Blir kanske lite stiltje efter bilköpet??

Eller hur blir det Manny?

Manny
2007-08-24, 01:57
Men han har nog annat i tanken just nu =)
Blir kanske lite stiltje efter bilköpet??

Eller hur blir det Manny?

hehe så sant, har orginalknasaren på nu och den går att köra o hackar inte så ofta numera.

Den blir bruxis igen nu, se min andra projekttråd så hänger ni med. Jag sparar webern tillsvidare så får vi se vad som händer...

Manny
2007-08-24, 13:40
Lättviktare! Helt orginal! inte rensad nånstans, och halv tank!

http://images.fotopic.net/yo4cfx.jpg

Manny
2007-09-09, 22:48
Nu åkte extraljusena på! det är säsong för som med.

Har även fixat lite nya orginal bromskivor och belägg så jag kan få på vinterdäcken sen.

Lillen
2007-09-09, 23:34
Nu åkte extraljusena på! det är säsong för som med.

Har även fixat lite nya orginal bromskivor och belägg så jag kan få på vinterdäcken sen.

Å så var den brux igen =)

Manny
2007-09-18, 00:35
bytte soppafiltret idag igen :D det som satt på sen kullen var totalt igensatt... bilen gick knappt på det...
måsta ta o fixa röret snart :D

Lillen
2007-09-18, 12:57
Kanske därför det gick så illa med andra förgasaren Thor??

Barbapappa
2007-09-21, 00:12
Kan ju vara så enkelt om man har tur. ;-)

Håller själv på med 1,6-mekning och förgasarbyte i garaget nu, Jettan ska bli försedd med Weber 36/36, bara gasvajer kvar att uppgradera nu tills man får höra det härliga 'Weber-brölet' igen...

Manny
2007-09-21, 02:36
webern gick ingen vidare med nyttfilter heller.. :D inte på andra porten iaf, gick fint på första porten...

Barbapappa
2007-09-21, 19:07
webern gick ingen vidare med nyttfilter heller.. :D inte på andra porten iaf, gick fint på första porten...
Lite andra munstycken eller nåt då kanske för den porten, för jag antar att dom inte är fixade så att dom 'ska funka' på en bil direkt ur kartongen utan att bestycka om dom förgasarna?

Roffe
2007-09-21, 20:35
"grund bestyckade" är de som sagt sedan får man byta själv ifall de behövs har tyvärr förlagt min bestyckningstabell :(

pekka kiiskilä
2007-09-21, 21:39
Kejo kan nog det mesta om weber bestyckning och han kan nog hjälpa till med vad man ska ha för munstycken mm.

Manny
2007-09-21, 21:42
fina tips.. :D men meckandet på denna ligger på is numera.. den körs bara... närmsat projekt är att montera mindre bromsar fram så jag kan få på vinterhjulen :D

Manny
2007-09-27, 17:38
Har stylat bilen lite idag:

Före:
http://images.fotopic.net/yq1rl0.jpg

Efter:
http://images.fotopic.net/yq1rlz.jpg

Helt NY och VW-orginaldelar!

Lillen
2007-09-27, 19:46
Mycket Nice Manny!

Manny
2007-09-28, 19:46
då har jag lagliga däck på kärran igen... ettan fick ärva de gamla bakdäcken från tvåan :D

Manny
2007-10-09, 23:36
det enda som har hänt på sistone är att jag håller på med d "nya" sopparöret.

Det är målat med flera lager body o ska torka rejält, sen ska rosten runt tanklocket fixas innan jag kan montera. :D

denna projekt tråden börjar bli lite tråkigt när man inte har lust att göra så mycket... :/

Manny
2007-10-13, 12:58
fy fan va jag e kass på att laga rost.... blir fula kanter på mina lackeringar... men skit i d, lacken e ändå inge vidare på denna bilen. vad somhelst e bättre än rost... :D

Thomas
2007-10-16, 13:04
Visste inte att man kunde köpa en ny golfboll från vag. va kostar den?

Manny
2007-10-16, 13:07
Visste inte att man kunde köpa en ny golfboll från vag. va kostar den?

169 nåt tror jag.

ivah
2007-10-16, 13:10
169 nåt tror jag.

Inte farligt, och en sådan kan jag köpa på typ bilmetro ? :O
Ett måste att ha i golfen ju !

Manny
2007-10-20, 02:20
Nu har det hänt nåt kul!

Före:
http://images.fotopic.net/yqdpbm.jpg

http://images.fotopic.net/yqdpbn.jpg

En liten hjulklapp:
http://images.fotopic.net/yqdpbp.jpg

Manny
2007-10-20, 02:21
Var inte likadana som satt på! :D
http://images.fotopic.net/yqdpbo.jpg

Mk1 country? :D
http://images.fotopic.net/yqdpbq.jpg

O 2,5h senare såg det ut så här (dock fotat på kvällen ;D). Lite för hög bak skulle jag vilja säga. har knappt 10cm markfrigång under bärarminfästningarna fram.
http://images.fotopic.net/yqdpbr.jpg

http://images.fotopic.net/yqdpbt.jpg
1700:- inkl frakt kostade det. Köpte lite nya bultar till med som kosta ju 300:- (!!!).
Dock sa säljaren i tyskland (ebay) att det var 80/80, men det tror jag inte på 80/60 isåfall... alldeles för hög bak! Har planer på att modifiera den övre fjädertallriken bak istället. Kan ge nåra cm.

J.L
2007-10-20, 03:37
tjusigt manny! :D

Lillen
2007-10-20, 11:29
Härligt!
Har du fått suget tillbaka att skruva med den gamle =)
Läckert blir det men jäklar va lågt!!

P.Hagel
2007-10-20, 11:44
Tur att det är relativt platt i skåne....hehehehe-

Men det blev mäktig skillnad manny.
Häftigt.

Manny
2007-10-20, 12:04
tackar! Det är lite sport att köra så här lågt med en bruxis :D. Har redan skrapat i botten igår :D

Det är ju knappast optimalt för banåka men det har jag ju andra bilar till numera ;D
Men fräckt e det :D

Lillen
2007-10-20, 13:39
tackar! Det är lite sport att köra så här lågt med en bruxis :D. Har redan skrapat i botten igår :D

Det är ju knappast optimalt för banåka men det har jag ju andra bilar till numera ;D
Men fräckt e det :D

Du kommer bli galen av att åka så lågt =)
Samt att oljepluggen lever farligt

Men va tusan du måste ju träna att åka stumt om du skall vänja dig vid banbilen till nästa sommar =)

Borbos
2007-10-20, 15:27
Bra jobbat Manny , attans jag blir bara mer sugen på etta igen.,..

Manny
2007-10-20, 16:01
Du kommer bli galen av att åka så lågt =)
Samt att oljepluggen lever farligt

Men va tusan du måste ju träna att åka stumt om du skall vänja dig vid banbilen till nästa sommar =)

HAHA! funderar på en has plåt nu til vinter så jag inte fyller motor rummet med snö :D

Har kört vr6an i många tusen mil jättelågt o det är underbart :D


Bra jobbat Manny , attans jag blir bara mer sugen på etta igen.,..

Tackar borbos, klart man ska ha en etta ;D, Jag har en en etta, en tvåa o en trea nu :D

Manny
2007-10-26, 22:39
HAHA!!!!

Satt o kollade lite biltemapriser....

67-302 Standardfjädrar 2st 179,00 kr 358,00 kr
67-303 Standardfjädrar 2st 159,00 kr 318,00 kr
70-814 Oljestötdämpare 2st 298,00 kr 596,00 kr
70-821 Oljestötdämpare 2st 198,00 kr 396,00 kr
Summa totalt: 1.668,00 kr

Sänkningskittet som jag köpte i tyskland kostade 1666:- MED frakten!!! Snacka om bra deal!

Manny
2007-10-28, 18:42
Tvättat idag, det var läääängesen.. :D

ivah
2007-10-29, 22:19
HAHA!!!!

Satt o kollade lite biltemapriser....

67-302 Standardfjädrar 2st 179,00 kr 358,00 kr
67-303 Standardfjädrar 2st 159,00 kr 318,00 kr
70-814 Oljestötdämpare 2st 298,00 kr 596,00 kr
70-821 Oljestötdämpare 2st 198,00 kr 396,00 kr
Summa totalt: 1.668,00 kr

Sänkningskittet som jag köpte i tyskland kostade 1666:- MED frakten!!! Snacka om bra deal!

Hahaha, det lät ju grymt billigt. Verkar som att det lönar sig bra att handla därifrån ! :-)

Manny
2007-11-11, 23:07
Nu är det "winter-mode on" 13" poloplåtisar med nabbadäck och orginal bromsar på!

Manny
2008-01-12, 15:24
Bilen är avyttrad till förmån för en GTI -83, Nuvarande ägare är 3L1T (tony). Den kommer kanske synas på banorna i sommar... :D