handdator

Visa fullständig version : MAP-sensor g60



metallicaman_no1
2009-02-01, 17:57
jag tänkte snart börja på med g60:n nu inför sommer och täckte att jag ska få lite fart på den och har för mig att jag nån gång för länge sedan hört att orginar sensor endast går till 1 bar i övertryck och att man ska kunna löda i en annan som jag tror va från audi s2 stämmer det ? och i så fall vet nån var man får tag på en är det nån som kan bosch nummret på den?

mvh mattias g

Joda
2009-02-01, 22:46
Sn00ken vet ALLT om detta.

Jag själv har en 2,5 bars i min data lådda!:.

Vet ej artikelnummer på den. Vet ej heller vart den kommer ifrån.

Har för mig att 2,0 bars klarar lite mer än 1,0 bars överladd!!

Ska du köra med original kompressor, annan kamaxel.. extractorrör etc. Så tror jag inte att du kommer över 1 bar. Motorn kommer att svälja såpass mycket mer luft att laddtrycket sjunker. Aningen vilda spekulationer av mig ,men sanningen ligger åt det hållet i alla fall!

/Johan

metallicaman_no1
2009-02-01, 23:24
jo men visst låter väl det rimligt men jag kommer ligga på över en bar och jag har inte orginalkompressor... ska nog ta och höra av mig till snook tror att det va honom jag pratade med för ett par år sedan...

Sn00k
2009-02-03, 09:41
tjo!
har inte numret i huvudet såhär på rak arm, men kan ruska fram det.. den sitter i bla ådi S2 boxar samt ett flertal tdi 110hk boxar och är med identisk inkapsling/utseende, passar rakt i boxen.
Jag kan få tag på dom till vettigt pris om du ändå var nyfiken på chip.
släng iväg ett mail med tänkt motorspec så ska ja gräva lite i "chip-låddan", har inte så många anpassade för 2.5bars map-sensorn än, men det går väl att ordna. (sn00k@home.se)