handdator

Visa fullständig version : "Tävling"! Gissa felet!



Manny
2007-06-05, 00:38
Har precis fått ihop det mesta av bilen och försökte provstarta, den gick rätt illa. Kolla filmen. Har nollat efter alla konstensregler. Vad kan jag har missat, vaacumslangar fick jag nog inte helt rätt på men det verkar vara värre än tjyvluft iaf. Den vill ju nästan gå igång.

http://www.youtube.com/watch?v=kmg-EAoh3vU

Vinnaren är den som kommer på felet och man vinner äran :D.

D_Stenlund
2007-06-05, 01:12
ingen aning :/

Elva
2007-06-05, 01:21
Är du säker att det är rätt märke på kamdrevet som du nollat efter?
Det finns ett på utsidan och ett på insidan. Är det på insidan man ska nolla efter och märket skall vara jämns med packningsytan till ventilkåpan också ska det vara framåt.

Manny
2007-06-05, 06:14
Är du säker att det är rätt märke på kamdrevet som du nollat efter?
Det finns ett på utsidan och ett på insidan. Är det på insidan man ska nolla efter och märket skall vara jämns med packningsytan till ventilkåpan också ska det vara framåt.

hmm, det var utsidan jag kollade på. tror inte jag hittade nåt på insidan. ska dubbelkolla i eftermiddag. Toppen o blocket är RP.

Sn00k
2007-06-05, 08:23
Som Elva skriver, det är markeringen på insidan man nollar efter, ställer man efter den på utsidan sitter kammen 180 grader fel.. å då blir det nog lite konstiga ventiltider.. lyckades själv göra så med en polares bil för några år sen, och den betedde sig nått liknande när vi skulle starta =)

Bengan.U
2007-06-05, 14:38
Hej.

Min gissning är;
Fel markering på kamdrevet har använts eller
tändföljden är fel.
Du har i så fall satt kablarna fel.
Tändföljden är 1342 i rotatiomsriktningen.

MVH/Bengan.U

pekka kiiskilä
2007-06-05, 15:23
Som det skrivits innan kolla märkningen vid kammen samt tändföljden,
Du fick tag i ett insug samt förgasare, jag hoppas att det löser sig med bilen för du ska väl till bugrun.

Manny
2007-06-05, 15:38
Som det skrivits innan kolla märkningen vid kammen samt tändföljden,
Du fick tag i ett insug samt förgasare, jag hoppas att det löser sig med bilen för du ska väl till bugrun.

insug o fugge e fixad. Jag tog bestyckningen från en nyare 1,8 knasare och flyttade över till 1,6ans så jag kör orginal förgasare, skilde nåra nummer på munstyckena. Tändföjden kollade jag med den ska stämma. kollade tom vilket håll rotorn gick på :D, nu ska jag iväg o kolla kammen.