handdator

Visa fullständig version : problem med en säkring (golf IV)



deman23
2009-01-21, 22:32
Tjena allihopa!

Jag är ny här på GTI klubben, har en golf GTI V5 och tänkte ställa min första fråga i forumet..

Jag har ett problem med min V5 golf GTI från -02. Det är så att en säkring (10A) som går hela tiden varje gång jag låser bilen. Säkringen är för Innebelysning (sminkspegeln m.m.) Dock verkar det som om el-rutorna, samt larmet på bilen också påverkas pga denna säkring. Försökt att byta säkringen flertal ggr, men det hjälper inte. Frågade en arbetskamrat om detta och fick ett svar att det kanske kunde vara fukt som kommit in...?

Någon som känner igen detta problem?

MVH Dejan

Henrik.M
2009-01-21, 22:40
Kan vara så enkelt som att någon kabel i någon av dörrgenomföringarna gått av/kommit i kläm , kollar du snabbt genoim att lossa gummigenomföringen i varje dörr och titta/känna på kablaget
Hittar du ingen kabel som är av måste du ta ett felminne på bilen (kanal 46).
Eftersom säkringen styr hela komfortsystemet dvs komfortstyrdon , dörrlås , innerbelysning , elfönster etc etc.
Det är svårt att veta vilken komponent som strular innan man tar ett felminne.

deman23
2009-01-21, 23:18
Kan vara så enkelt som att någon kabel i någon av dörrgenomföringarna gått av/kommit i kläm , kollar du snabbt genoim att lossa gummigenomföringen i varje dörr och titta/känna på kablaget
Hittar du ingen kabel som är av måste du ta ett felminne på bilen (kanal 46).
Eftersom säkringen styr hela komfortsystemet dvs komfortstyrdon , dörrlås , innerbelysning , elfönster etc etc.
Det är svårt att veta vilken komponent som strular innan man tar ett felminne.

Tack Henrik! Ska kolla detta under veckan.

GTI-sn3j
2009-01-27, 14:37
Tack Henrik! Ska kolla detta under veckan.


hittade du felen ?
Min gör det samma, men har inta fått utlæst fel än .

deman23
2009-02-01, 23:10
Tjena!

Nej, inte kollat det än.. Har bilen inlämnad på andra grejjer, massa strul nu den senaste tiden = (

andersson.timmy
2010-01-21, 18:22
Tjena allihopa!

Jag är ny här på GTI klubben, har en golf GTI V5 och tänkte ställa min första fråga i forumet..

Jag har ett problem med min V5 golf GTI från -02. Det är så att en säkring (10A) som går hela tiden varje gång jag låser bilen. Säkringen är för Innebelysning (sminkspegeln m.m.) Dock verkar det som om el-rutorna, samt larmet på bilen också påverkas pga denna säkring. Försökt att byta säkringen flertal ggr, men det hjälper inte. Frågade en arbetskamrat om detta och fick ett svar att det kanske kunde vara fukt som kommit in...?

Någon som känner igen detta problem?

MVH Dejan


Hej, Har exat samma problem. Har du löst problemet?

Tack på förhand.
mvh Timmy