handdator

Visa fullständig version : Byta parkljus på Golf v Svårt?Hur göra?



christian19
2009-01-21, 21:01
Hejsan! Har fått tag på lite nya parkljus dioder som jag tänkte montera på Min golf v!Hur går jag då tillväga är det samma som på Golf iv att kofongaren måste av och lampan ur..På golf iv har jag gjort det 10 ggr minst men aldrig på Golf v därför jag frågar..

Mvh Chriss

jocke.w
2009-01-22, 05:53
Dom kommer inte funka....du måste ha motstånd till dessa lampor!

Hejsan! Har fått tag på lite nya parkljus dioder som jag tänkte montera på Min golf v!Hur går jag då tillväga är det samma som på Golf iv att kofongaren måste av och lampan ur..På golf iv har jag gjort det 10 ggr minst men aldrig på Golf v därför jag frågar..

Mvh Chriss

christian19
2009-01-22, 21:23
Okej varför det då??Kan du utveckla det lite då?Vet ju flera som bytt och tror inte dom haft mostånd..

Maha
2009-01-23, 10:13
Är väl för att golf V har ljusövervakning, en trådvakt alltså som larmar om en lampa gått sönder, om man monterar lysdioder utan motstånd så tror bilen lampan är trasig etersom den drar för lite ström.

Johannes B
2009-01-23, 10:24
Jag hade dioder på min gamla Golf V med xenonljus och det va inga problem!?

Zeeeta
2009-01-24, 19:00
När jag skulle byta till dioder på min Golf V fungerade det inte alls, dom lyste inte och varningslampan för trasigt parkeringsljus tändes! Har också hört om folk som bytt utan att behöva operera dit ett motstånd, så det kanske är skillnad på dioder och dioder?? Och ja, man måste plocka isär halva bilen för att komma åt att byta lampor..

christian19
2009-01-24, 21:25
hehe okej det är bara att pröva allltså verkar skillnader på Dioder och Dioder ja hheheh

Tody_86
2009-01-25, 11:14
hmm plocka bort kofångaren behöver du itne göra..ja har bytt mina parkljus utan att göra de..de är lite knixigt o pilligt..men de går..

jocke.w
2009-01-25, 12:24
Då är det någon som monterat motstånd på bilen innan dig "Johannes B"!

Som sagt det krävs motstånd för att lura trådvakten, annars bryts strömmen HELT!!!

Sitter t.o.m trådvakt på reggbelysningen!

Jag har ett par motstånd liggandes för detta ändamål om någon är intresserad?


Pma el. mail!!

/J


Jag hade dioder på min gamla Golf V med xenonljus och det va inga problem!?

Johannes B
2009-01-25, 19:45
Det va inget motstånd monterat innan, det va bara plug n play, dock hade jag det bara några dagar då jag tröttnade på färgen, men inga lampor osv lös om fel.

christian19
2009-01-25, 21:09
Okej där ser man hehe får pröva och om det varnar för fel så får jag montera motstånd..Funderra på att xenon konvertera oxo(halvljus) men det verkar riktigt krångligt på Golf 5