handdator

Visa fullständig version : Rs4 fälgar på Golf V Gti



Teamturbo
2009-01-21, 07:25
Va och köpte 4st Rs4 19" fälgar i helgen, den äldre modellen. Va dubbla bultmönster på fälgarna så de ska väl passa på min Golf V Gti. Men kom på nu i efterhand att de kanske inte kommer passa på min golf på grund av ET på fälgarna, för ja vet ej va de ska vara på golf och på fälgarna står de ET 35.

Så frågan är kommer dessa fälgar att passa perfekt? Fälgarna är helt nya i kartong utan däck så kan ju ej testa dom :(

Tacksam för svar

//Johan

sgt_nelson
2009-01-21, 11:27
Va och köpte 4st Rs4 19" fälgar i helgen, den äldre modellen. Va dubbla bultmönster på fälgarna så de ska väl passa på min Golf V Gti. Men kom på nu i efterhand att de kanske inte kommer passa på min golf på grund av ET på fälgarna, för ja vet ej va de ska vara på golf och på fälgarna står de ET 35.

Så frågan är kommer dessa fälgar att passa perfekt? Fälgarna är helt nya i kartong utan däck så kan ju ej testa dom :(

Tacksam för svar

//Johan

om de inte är extremt breda ska det funka men säkert nån annan som har bättre koll på golf V än mig...

Teamturbo
2009-01-21, 11:41
om de inte är extremt breda ska det funka men säkert nån annan som har bättre koll på golf V än mig...


tror fälgarna är 8,5tum breda. så vet ej va man ska ha för däck heller så de inte ska ta emot, ska sänka bilen me H&R i vår me

Krabbklo
2009-01-21, 11:55
tror fälgarna är 8,5tum breda. så vet ej va man ska ha för däck heller så de inte ska ta emot, ska sänka bilen me H&R i vår me

Fälgarna kommer att vara ca 1cm utanför skärmkanterna fram. Men i bak så är det precis innanför skärmkanten...
Har provat själv att köra på dom måtten.

Teamturbo
2009-01-21, 13:46
Fälgarna kommer att vara ca 1cm utanför skärmkanterna fram. Men i bak så är det precis innanför skärmkanten...
Har provat själv att köra på dom måtten.

ofan då kommer de väl inte funka så bra. för när han bli sänkt fram me så vill man ju ej ha fälgarna utanför skärmarna :(

va är de för Et på orginal Gti 17" fälgarna?

Zynodisk
2009-01-21, 16:03
ofan då kommer de väl inte funka så bra. för när han bli sänkt fram me så vill man ju ej ha fälgarna utanför skärmarna :(

va är de för Et på orginal Gti 17" fälgarna?

Detroit 18" har ET51 om jag kommer ihåg rätt...
8,5 med ET35 blir inte bra....

wolfbane1967
2009-01-21, 19:25
Orinal detroit är 7,5x18 et 51

Teamturbo
2009-01-22, 07:39
okey tack för hjälpen ialflal får lägga ner planerna på dessa fälgar och lägga ut dom på annons.

Hojta till om ni vet någon som kan behöva till sin audi samt de de kan passa till, nya i kartong bra pris

//Johan

Zeeeta
2009-01-22, 18:01
19" 8.5 ET38 Kan de passa min Golf??

wolfbane1967
2009-01-22, 22:28
19" 8.5 ET38 Kan de passa min Golf??

Det kommer sitta utanför skärmarna i fram och ta i skärmen ibak


Håll er till 8x19

Skulle man mot förmodan vilja köra 8,5x19 så måste det vara minst ET50,fast även här får man nog modifiera i innerskärmen om man sänker bilen

TheDeadDorkster
2009-01-23, 01:06
Fälgarna kommer ju definivt sticka ut fram.. Men vad är det för däck på? Det är nog viktigaste frågan.

Zeeeta
2009-01-24, 18:51
Är det någon som kan förklara vad "ET" är förnågot!?

TheDeadDorkster
2009-01-24, 20:06
Är det någon som kan förklara vad "ET" är förnågot!?


ET = Einpresstiefe = Offset = Inpressningsdjup.

Det är avståndet mellan fälgens nav till fälgens mitt.

Det är avstånd A på den här bilden:
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1249/max_inpress.jpg

Här har du en liten förklaring:
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4lg#F.C3.A4lgens_inpressningdjup

Förövrigt så tycker jag man inte borde byta fälgar om man inte vet vad en Offset är.

Zeeeta
2009-01-27, 20:13
ET = Einpresstiefe = Offset = Inpressningsdjup.

Det är avståndet mellan fälgens nav till fälgens mitt.

Det är avstånd A på den här bilden:
http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1249/max_inpress.jpg

Här har du en liten förklaring:
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4lg#F.C3.A4lgens_inpressningdjup

Förövrigt så tycker jag man inte borde byta fälgar om man inte vet vad en Offset är.

Vad menar du med att inte byta fälgar om man inte vet en offset är? Även om jag inte vet exakt vad ET var så kanske jag vill ha snygga fälgar på min bil!

Waker
2009-01-28, 00:36
Som flera har sagt, jag rekommenderar ocksa att halla sig till ET50. Hade ET35 pa ett par vinterfälgar till min GTI V-05 och de bytte jag efter 1 manad pga att de satt för langt ut. De var 7" eller 7,5" breda i 17". Körde sedan ET45 pa samma fälgar och även da kunde de skrapa i den berömda skruven i främre hjulhuset vid lite ojämn väg och kurvtagning, utan att köra särskilt hart.

Bilen var dock sänkt ca 20-30 mm med KW coilovers.

Med original 18" sa var det inga problem.