handdator

Visa fullständig version : Nostalgi från 2002 (Kullen och Bugrun).



Manny
2009-01-19, 11:47
Satt o kollade lite på gamla filmer på datorn, råkade snubbla över ett par lite intressanta som kan vara kul att dela med sig..

1. En från Bugrun filmad av Mikael Lundin (tog mig friheten att att lägga ut den :P), en å annan "kändis" syns i denna film.
I vilken icke-biltidning kunde man hitta stylingrepotagen sa ni? :P :

http://www.youtube.com/watch?v=WweJ1yMwZiQ

2. Samt en från Kinnekullen med GTI-klubben och OSC verkar det som. Har ingen aning om vem som gjort den heller. Går att titta på i hög kvalité om man vill det.
Finns iaf en passat som gillar att skrika runt banan :P.

http://www.youtube.com/watch?v=TeWJ6dboHoo

3. Som bonus kan vi ta med ett gammlt TV-inslag med några luposar från motorjournalen med. Vet inte när det är ifrån, men nångång runt 2002 borde det vara. Finns en "kändis" såg jag :D.

http://www.youtube.com/watch?v=K4_SJg9a430

Raz
2009-01-19, 12:01
Efter att ha sett dom där filmerna så blir man ju inte direkt mindre sugen på att smiska bilen på bana!

ovredsson84
2009-01-19, 18:29
Nice... Kanske skall kolla efter fler gamla filmer där ikväll...

Ps.... E det så svårt att ta den kurvan på kinnekulle??? (där bmw och seat körd av/snurra?)

Faltdach
2009-01-19, 19:47
hah vikka minnen...

Film 1. Har för mig det var 2001 jag skaffade de gröna fotbollströjorna från Vfl Wolfsburg. Min sitter förövrigt på väggen just nu... ca 50cm höger min skärm... ;)

Film 2. Några bilar som borde fått svartflagg där;)

Film 3. Low n' Slow... still rules:)

GTI-nissen
2009-01-19, 21:10
Den tyska ordningsmakten verkade lite flat i film 1 tycker jag...

Golf Racing
2009-01-19, 21:25
Satt o kollade lite på gamla filmer på datorn, råkade snubbla över ett par lite intressanta som kan vara kul att dela med sig..

1. En från Bugrun filmad av Mikael Lundin (tog mig friheten att att lägga ut den :P), en å annan "kändis" syns i denna film.
I vilken icke-biltidning kunde man hitta stylingrepotagen sa ni? :P :

http://www.youtube.com/watch?v=WweJ1yMwZiQ


Coolt Min Vita Golf II banbil syns på filmen. den har står i garaget o har inte rullat över 2 mil sen den filmen spelades in.

P-plats.se
2009-01-19, 22:59
Alltid roligt med nostalgi!

..saknar dock min gamle blåe Polo vars motor syntes i den första filmen.
En herre behagade svänga framför mig veckan efter Bug Run -02 och bilen blev aldrig mer vad den varit! :(



Film 1. Har för mig det var 2001 jag skaffade de gröna fotbollströjorna från Vfl Wolfsburg. Min sitter förövrigt på väggen just nu... ca 50cm höger min skärm... ;)

De va ju svintuft ju!
...tyvärr ligger min i en garderob!?

Manny
2009-01-20, 00:50
Vad kul att det gillades :P.

Viktor Cz.
2009-01-20, 23:06
Tom jag syntes till i slutet av nr.1... kul.

Barbapappa
2009-01-21, 01:43
Fasen va sköj med gammal film i lagom stor dos!

1: Första året man campade på bugrun! Det var det jäkligaste bugrun nånsin värmemässigt tror jag, på det fina gruppfotot som jag har nånstans på någon dator med deltagarna från vwästsverige iförda wolsburgsfotbollströjorna som Janne fixade så har alla fått fin knallröd färg, mer brandskada än solbränna typ, minns att jag fick sjukskriva mig på måndagen efter för att jag inte kom ur sängen...

2: Några kändisar i den rullen, känner igen fillmen från den tiden också men kan inte minnas vem som lagt ut den från början. Några rejsakändisar syns i filmen för er som hänger där, det skrikande Passat 1,8t skåpet rattades av Peeter Pahv som tidigare körde skrikpolo (notera att reservhjulet på v fram används). Blå 4dr e36 m3 körde Magnus Thomé som driver Rejsa både då och nu, silvriga e46 m3an kommer jag inte ihåg namnet som körde riktigt men jag minns att man tyckte den gick bra snabbt, Nisse kanske minns vem detta var för jag har för mig att han skrev länge på rejsa.

Fy vad mycket däckskrik i filmen, och så många avkörningar i tv-kurvan! ;-D Sånt ser man inte så mycket längre, gatdäcken som många inklusive jag själv körde på var nog inte för vassa!

Var det till och med denna träffen där den svarta E30n hoppade så spektakulärt(!) efter tv-krönet? Den som visas i filmen som är lite bucklig och saknar delar av bromsskivan?

Lyckades till och med hamna på filmen ser jag ju, kul ser det ut, men långsamt!

3: Åh pinsamhetsvarning, denna filmen la nog 'mannen fra Rakkestad' (bmk) ut när det begav sig. Där var det mer 'glass och ballonger' än banåka på den tiden, men lite kul var det ändå. ;-D Vi filmade detta uppe och i Focushusets p-däck i Gbg, Kenneth Tonef från motorjournalen är det som sköter snacket och regisserar/spexar. ;-) Den gröna bilen har man ju redan sett skymten av i film nr1, den grejade min gamle granne Mikael & jag till till runt 00-01, den såg jag för inte så många år sen på bugrun, har bytt ägare några gånger men är den enda bilen som ser sig lik ut av de tre... Den blåa ägdes av Hasse som på den tiden var H:et i MH Styling, han byggde även den röda bilen i reportaget som jag ägde... Man kanske skulle sikta på ompa ompa igen. ;-D

Gismo
2009-01-24, 16:01
Fasen va sköj med gammal film i lagom stor dos!

2: Några kändisar i den rullen, känner igen fillmen från den tiden också men kan inte minnas vem som lagt ut den från början. Några rejsakändisar syns i filmen för er som hänger där, det skrikande Passat 1,8t skåpet rattades av Peeter Pahv som tidigare körde skrikpolo (notera att reservhjulet på v fram används). Blå 4dr e36 m3 körde Magnus Thomé som driver Rejsa både då och nu, silvriga e46 m3an kommer jag inte ihåg namnet som körde riktigt men jag minns att man tyckte den gick bra snabbt, Nisse kanske minns vem detta var för jag har för mig att han skrev länge på rejsa.

Fy vad mycket däckskrik i filmen, och så många avkörningar i tv-kurvan! ;-D Sånt ser man inte så mycket längre, gatdäcken som många inklusive jag själv körde på var nog inte för vassa!

Lyckades till och med hamna på filmen ser jag ju, kul ser det ut, men långsamt!
D

Riktigt kul att se en "gammal" film från Kullen! Känns ibland som det var lättare/roligare förr... (håller nog på att bli gammal kanske)

Jag var också där men min svarta M3E30 stog av någon outgrundlig anledning parkerad i depån... (Kan ha varit för att när jag var på Kullen tidigare på sommaren vid ett Volvo & Saab Turbo arr. blev jag avvinkad för att jag "körde för fort" ;-) )

Undarar om inte den silvriga M3E46:an sedemera blev tävlingsbil hos team Schwedenkreutz men kan inte komma på vad stockholmaren som körde heter. Den silverfärgade 330 E46 kombin var annars ett ofta återkommande inslag på BMW SC och många andra banträffar. Blev senare kompressor på den...

Det som jag undrar mest är - Var är Nisse? ;-)

//Martin

GTI-nissen
2009-01-24, 19:53
Här är jag! Var det Vincent Pihlström?

Edit: Nä, det var det inte, Hans var ju svart.

http://forumbilder.se/images/c34200972618P5385.jpg (http://forumbilder.se)

Schwedenkreutz? Johan N-sjö?

Barbapappa
2009-02-01, 02:06
Precis så som Martin skriver har jag för mig att det var, att den bilen blev räserbil på riktigt sen. 'Johann' måste det ha varit efter lite forskande ja, hittade inte så mycket på rejsa om projektet, fanns ju drivor om det projektet skrivet vill jag minnas?

Peeter
2009-02-13, 16:44
Det är alltid kul att kika på gamla banåkarfilmer!

Kommer inte ihåg varför jag inte körde med "Skrik-Polon" utan hade tagit "Skrik-Passaten" till denna träff!?

Som någon nämnde, så fick jag ganska snabbt sätta på reservhjulet på vänster fram på Passaten, eftersom det lossnade stora bitar av däcket.
Vänster fram får ju ta rätt mycket stryk i framförallt Kvarnböjen...

Men kul var det!!! :o)

Passaten har jag fö kvar!

Snabba hälsningar, Peeter

Lillen
2009-02-13, 20:33
Kommer inte ihåg varför jag inte körde med "Skrik-Polon" utan hade tagit "Skrik-Passaten" till denna träff!?

Snabba hälsningar, Peeter

Nää dra på trissor , gamla kändisar dyker upp i denna tråd.

ThomasT
2009-02-14, 00:29
Undarar om inte den silvriga M3E46:an sedemera blev tävlingsbil hos team Schwedenkreutz men kan inte komma på vad stockholmaren som körde heter.
//Martin

Det var inte Johan som var med på denna träff, utan en herre med polskt(?) namn.

Jag har ett svagt(men surt) minne av att det var på denna träff min röda fick smaka räcke... :(


.

Gismo
2009-02-22, 20:08
Det var inte Johan som var med på denna träff, utan en herre med polskt(?) namn.

Okej, har ju rullat mer än en silverfärgad M3E46 på banorna...

I så fall var det vår egen taxichaufför Jaan O från Göteborg som syns susa förbi på klippet. (Han bytte senare till CSL!)

//Martin

J.L
2014-05-19, 15:18
Den här tråden behöver komma upp till ytan igen tycker jag!
Årets trådlyft.

Gti-golfaren
2014-05-23, 21:45
Ja, ett skapligt lyft oxå:) helt rätt iaf.