handdator

Visa fullständig version : Vatten problem g60



Tobben 85
2007-06-04, 18:04
Tjenare.. jag har problem med min passat som trycker ut sig vatten ur expansionskärlet.. Hittar inte nån läcka nån stanns.. men nu är de så att vevhusventilationen har lite vit gegga i seg lika så när ja lyfter locket till där man fyller på oljan.. tycker att oljan ser normal ut.. vad ja har hört så ska den va grå aktig om det är vatten i den..
vad tycker ni är de första som ja bör kolla på bilen?

g-man
2007-06-04, 20:41
Hur ser packningen ut till exp.kärls locket ut? Det kan vara den som är dålig/borta.

Om du kör korta sträckor så förklarar det vita geggan i vevhusventilationen.

danno
2007-06-04, 23:33
kolla så att o-ringen i expkärlslocket sitter i yttersta spåret.

Daniel

Tobben 85
2007-06-05, 17:43
Blev värre idag.. tror att de är cylinderpackningen.. när man startar bilen så bubblar de i vattnet.. så är nog bara o byta den skulle ja tro...

danno
2007-06-05, 19:54
prova att lukta i exp kärlet. luktar det avgaser så är det topppackningen som gått. själv så hade jag nog inte vågat att bara byta den, du bör få toppen planad.

daniel

Tobben 85
2007-06-06, 16:36
prova att lukta i exp kärlet. luktar det avgaser så är det topppackningen som gått. själv så hade jag nog inte vågat att bara byta den, du bör få toppen planad.

daniel

då de är bruksbilen så finns de inte tid att ha den stående..men ja har en till motor som jag tar toppen från när ja byter packningen...

Mini_me
2007-06-06, 19:04
Om det är avgaser i kylvätskan kan man ta ett CO test på det.